וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המדינה לבג"ץ: שוקלים להכשיר מאחז לא חוקי

יהושע בריינר

25.4.2010 / 19:40

הפרקליטות הודיעה לבג"ץ כי תשקול להסדיר את הבנייה במאחז "דרך האבות" שבגוש עציון, אם יתברר שהאדמות עליהן הוא נבנה שייכות למדינה. "שלום עכשיו" בתגובה: "זו כניעה מוחלטת של הממשלה לרצון המתנחלים"

המדינה שוקלת להכשיר את המאחז "דרך האבות" שבגוש עציון, אף כי מדובר במאחז בלתי-חוקי. כך עולה מתשובת הפרקליטות שהוגשה היום (ראשון) לבג"ץ, לקראת דיון שאמור להתקיים מחר בעתירה בנושא.

בתשובה לעתירת תנועת 'שלום עכשיו' שהגיעה היום, כתבה פרקליטות המדינה, כי מערכת הביטחון תבדוק האם המבנים שבמקום נמצאים על קרקעות מדינה או על קרקע פלסטינית פרטית. אם יתברר כי המבנים, או אפילו חלקם, בנויים על אדמתה, תישקל האפשרות להסדיר את הבנייה במקום.

דרך האבות היא שכונה-בת של ההתנחלות אלעזר שבגוש עציון, אשר המדינה כבר הודתה כי נבנתה באופן לא חוקי וללא האישורים הדרושים. בשכונה אף נבנה בית, שנאטם בסיכום עם משרד הביטחון, עד להחלטת בג"ץ. השכונה הוקמה במרץ 2001 והיתה עד כה אחד המאחזים שהאמריקאים ביקשו להרוס. המנהל האזרחי הודיע בעבר כי במקום ישנם 25 מבנים שנבנו בניגוד לחוק.

בנוסף, נכתב בתשובת המדינה, כי אף שלחלק מהמבנים כבר הוצאו צווי הריסה, גם אם לא היתה נבדקת האפשרות לאשר את המאחז, הריסת המבנים בשכונה אינה עומדת בראש סדר העדיפויות של מערכת הביטחון. זאת, לדברי המדינה, בשל "הפניית משאבי האכיפה בעיקר לטובת אכיפת צו ההקפאה ולמניעת התחלות בנייה חדשות". בעבר כבר ביקש בג"ץ להציג בפניו לוח זמנים למימוש צווי ההריסה, אולם כעת מבקשת המדינה לבדוק את האפשרות להכשיר את הבנייה במקום.

ב"שלום עכשיו" הגיבו בזעם לתשובת המדינה לקראת הדיון בעתירה מחר בבית המשפט העליון: "נחשף פרצופה האמיתי של ממשלת ישראל אשר מודיעה שחור על גבי לבן כי בכוונתה להכשיר מאחז ולהקים בפועל התנחלות חדשה", אמר מזכ"ל התנועה יריב אופנהיימר. הוא הוסיף, כי "מדובר בכניעה מוחלטת של הממשלה לרצונם של המתנחלים. אנו נדרוש מבג"ץ שלא לאפשר את רמיסת החוק ולא לקבל את בקשתה של המדינה למחוק את העתירה ובכך לאשרר את הפרת החוק בדרך האבות".

לעמת זאת, ראשי שדולת ארץ ישראל בכנסת, ח"כ זאב אלקין (הליכוד) ואריה אלדד (האיחוד הלאומי) בירכו על תשובת המדינה בעניין המאחז. השניים אמרו, כי "התשובה מבטאת גישה שוויונית וראויה כלפי ציבור המתיישבים, והבנה שכפי שמקובל בכל ארץ ישראל- גם ביהודה ושומרון ניתן לגשר על הפערים בין הבנייה ובין השלמת הליכי התכנון ברוח חיובית וסובלנית ובלא בצווי הריסה. אנו קוראים לממשלה לנקוט בגישה דומה כלפי שכונות בבנימין, ולהפסיק את האפליה לרעה של מתיישבי יהודה ושומרון בתחום זה".

גם ארגון זכויות האדם ביש"ע הגיב בסיפוק להודעה. "הודעת המדינה היא סנונית ראשונה של יחס שיוויוני למתיישבי יהודה ושומרון שעד עכשיו הופלו לרעה בתחום התכנון והבנייה", מסר הארגון. "ההודעה היא גם מבחן לבג"ץ שיצטרך להוכיח שאינו נגוע בשיקולים פוליטיים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully