וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דרישה: "לחקור הח"כים הערבים שנסעו ללוב"

25.4.2010 / 18:04

ח"כ זבולון אורלב פנה ליועץ המשפטי לממשלה בבקשה להורות למשטרה לפתוח בחקירה פלילית נגד הח"כים המבקרים בטריפולי. ח"כ משה מטלון: "שיישארו אצל קדאפי"

יו"ר סיעת הבית היהודי, ח"כ זבולון אורלב, פנה היום (ראשון) ליו"ר ועדת הבחירות, השופטת איילה פרוקצ'יה, בבקשה שהוועדה תתכנס בהקדם כדי לקבל כבר עתה את ההחלטה למנוע את זכות ההתמודדות מחברי הכנסת הערבים השוהים בלוב וממפלגותיהם. היום פורסם בכלי התקשורת, כי משלחת של ערביי ישראל ובראשם חברי הכנסת מוחמד ברכה, אחמד טיבי, טאלב א-סאנע ועפו אגברייה שוהים בלוב על פי הזמנת שליט לוב מועמר קדאפי.

במקביל, אורלב פנה ליועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, בבקשה להורות למשטרה לפתוח לאלתר בחקירה פלילית נגד הח"כים. לדברי אורלב, "על פי בדיקה שערכתי עם משרד הביטחון עולה, כי לוב נכללת ברשימת מדינות אויב של מדינת ישראל. מבדיקה שערכתי עם שר הפנים אלי ישי עולה, כי השר לא התבקש ולא אישר את הביקור והשהייה במדינת האויב לוב. בכנסת הקודמת יזמתי את התיקון לחוק, שממנו עולה כי הם לא יוכלו להיות מועמדים לכנסת ה- 19. וזאת בנוסף להיותם חשודים גם בעבירה על החוק הפלילי האוסר על כל אזרח ביקור ושהייה במדינת אויב ללא היתר משרד. בעיניי זהו מבחן חשוב וחיוני לשלטון החוק, בעיקר כשיש צורך להחילו על חברי כנסת".

גם ח"כ משה (מוץ) מטלון (ישראל ביתנו) מתח ביקורת על הח"כים הערבים. לדבריו, "הייתי מציע לחברי הכנסת הערבים להישאר בלוב אצל קדאפי. אזרחי ישראל לא יזילו דמעה אם הם יישארו שם יחד עם אחד משונאי ישראל. פעם אחר הפעם מוכיחים חברי הכנסת הערבים למי נתונה נאמנותם, ועל המדינה להסיק את המסקנות מביקוריהם בארץ אויב".

בסוף השבוע יצאה משלחת של חברי כנסת ערבים, מבכירי הציבור הערבי בישראל, לביקור בן יומיים בטריפולי כדי להיפגש עם שליט לוב מועמר קדאפי ולבקר בארצו. המשלחת כוללת כ-30 חברים, ביניהם חברי כנסת ערבים, ראשי ערים, אקדמאים, עיתונאים, סופרים ואנשי ציבור. יו"ר בל"ד ח"כ ג'מאל זחאלקה, המשתתף במשלחת, אמר לוואלה! חדשות כי המסר העיקרי שיעבירו ראשי הציבור הערבי לקדאפי הוא שערביי ישראל רוצים "ששערי העולם ייפתחו" בפניהם ללא קשר להסדר פוליטי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully