וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דני דנקנר שוחרר למעצר בית: "חש הקלה"

איילה חננאל

25.4.2010 / 17:40

יו"ר בנק הפועלים לשעבר ויו"ר מנהל מקרקעי ישראל לשעבר יעקב אפרתי שוחררו למעצר בית בתנאים מגבילים. דנקנר: "אני מאמין בחפותי. אמשיך לשתף פעולה עם החוקרים". לפי החשד, דנקנר העביר כסף לאפרתי תמורת הפשרת קרקעות לנדל"ן

עוז מרון

(צילום: עוז מרון. עריכה: עידן גוראל)

בית משפט השלום בראשון לציון שחרר אחר הצהרים (ראשון) את דני דנקנר, יושב ראש בנק הפועלים לשעבר, ואת יעקב אפרתי, יושב ראש מינהל מקרקעי ישראל לשעבר, למעצר בית למשך עשרה ימים. הם נדרשו להפקיד את דרכוניהם במשטרה, ונאסרה עליהם היציאה מהארץ לתקופות שונות. בנוסף, נאסר עליהם ליצור קשר עם המעורבים בפרשת "הולילנד" ובפרשת "מלח תעשיות" אשר הסתעפה ממנה. גם אלי שמחיוף, סגן ראש עיריית ירושלים לשעבר, שוחרר למעצר בית למשך עשרה ימים. במהלך הדיון בעניינו אמר דנקנר: "הוקל לי שהשתחררתי. אני מאמין בחפותי. שיתפתי פעולה עם החוקרים ואשתף עמם פעלה גם בעתיד באופן מלא".

דנקנר, יו"ר בנק הפועלים לשעבר המכהן כיום כמנכ"ל קבוצת "אריסון השקעות", ויעקב אפרתי, שכיהן כראש מנהל מקרקעי ישראל בין השנים 2008-2001, נעצרו ביום רביעי בחשד למעורבות בפרשת הנדל"ן. דנקנר ואפרתי חשודים בין היתר בכך שניסו לשנות ייעוד קרקע חקלאית בבעלות משפחת דנקנר על מנת שניתן יהיה לבנות עליה. דנקנר, המיוצג על ידי עו"ד נבות תל צור ויוסי בנקל, חשוד במתן שוחד, קשירת קשר לביצוע פשע, רישום כוזב במסמכי תאגיד, מרמה והפרת אמונים, הלבנת הון ועבירות מס.

יעקב אפרתי, המיוצג על ידי עו"ד ירון קוסטליץ, חשוד בלקיחת שוחד, במרמה ובהפרת אמונים. לפי החשד, בין השנים 2001 ל-2008 קיבל אפרתי כספי שוחד על מנת להיטיב עם פרויקטים שונים בתחום הנדל"ן שעניינם טופל באותה עת במנהל מקרקעי ישראל. מדובר בין השאר בקרקעות בעתלית בבעלות משפחת דנקנר, המוגדרות כקרקעות לייעוד חקלאי בלבד, כאשר על פי החשד העביר דנקנר לאפרתי שוחד על מנת שזה יסייע בשינוי ייעוד הקרקע כך שניתן יהיה לבנות עליה פרויקט נדל"ן. השניים חשודים גם בעבירות, שבוצעו לכאורה, במסגרת עסקת נדל"ן שבוצעה בין חברת "תעשיות מלח לישראל בע"מ", שבבעלות משפחת דנקנר לבין המדינה - בתקופה בה כיהן אפרתי כמנהל מינהל מקרקעי ישראל.

אלי שמחיוף כיהן כסגן ראש עיריית ירושלים בשכר בין השנים 2003-2008 והיה אחראי על ניהול הגזברות, הכספים והנכסים בעירייה. היום מכהן הוא מכהן כחבר מועצת העירייה. על פי החשד, במהלך תקופת עבודתו, החל מ-2005 הוא דרש וקיבל שוחד בכסף מיזמי פרויקט "הולילנד". כמו כן חשוד שמחיוף כי על פי דרישותיו הועברו לו כספי השוחד גם עבור בעלי תפקידים אחרים בעירייה וכי החשוד דאג לבצע את החלוקה בינו לבין האחרים. במהלך תקופת כהונתו קיבל עבורו ועבור גורמים אחרים כספים בסכומים של מאות אלפי שקלים, ובתמורה להם פעל ביעילות נמרצת מול גורמי העירייה השונים שהיו כפופים למרותו, במטרה למציאת פתרונות ומתן הטבות שונות ליזמי פרויקט "הולילנד".

(עדכון ראשון: 16:00)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully