וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הממשלה מתגייסת למען מצוק נתניה-אשקלון

פנחס וולף

25.4.2010 / 14:08

הממשלה אישרה את הצעתם של ראש הממשלה והשר להגנת הסביבה גלעד ארדן, להקים ועדה לגיבוש המלצות למניעת התמוטטות המצוק מנתניה ועד אשקלון

הממשלה אישרה הבוקר (ראשון) את הצעתם של ראש הממשלה בנימין נתניהו והשר להגנת הסביבה גלעד ארדן, לעצור את התמוטטות מצוק חוף הים התיכון המשתרך מנתניה ועד אשקלון. על פי הצעתם, יש לאמץ את עקרונות מסמך המדיניות לעניין התמוטטות מצוק חוף הים התיכון ולהקים צוות בין משרדי שתכליתו ליצור תוכנית עבודה אופרטיבית להתמודדות עם תופעת ההתמוטטות. הצוות, בראשות משרד ראש הממשלה, יגיש את המלצותיו תוך 120 יום.

ראש הממשלה נתניהו בירך על ההחלטה ואמר: "מדובר בנכס נוף ונכס סביבה ראשון במעלה, ודי ייחודי למדינה שלנו. ההחלטה שהתקבלה תאפשר למדינה לשמור על שלום אזרחיה, לחסוך בעלויות של פינוי מבנים המצויים בסכנה, לעצור הרס של אתרי עתיקות היסטוריים, לפתח את איזור החוף ולאפשר לציבור ליהנות מחופים רחבים ובטוחים. יש על המצוק הזה הרבה דברים, כולל בניינים. אם אנחנו לא נדאג למצוק שנסוג כל שנה, אנחנו עלולים להגיע למצב שיעלה בחיי אדם, וכבר ראינו דוגמאות ממקומות שונים בעולם".

השר ארדן אמר כי, "לאחר שנים בהן ממשלות ישראל התעלמו מהסכנה הנובעת מהתמוטטות המצוק לאורך חופי ישראל, ההחלטה שהממשלה קיבלה היום מהווה הישג כפול- הסדרת מנגנון טיפול שמאפשר בטיחות להצלת חיי אדם וכן הצלת חלק משמעותי מחופי הארץ היפים ביותר".

רצועת החוף הנה באורך של 43 ק"מ לחופי הים התיכון. על פי הערכות של הגורמים המקצועיים, מתנהל תהליך טבעי של התמוטטות המצוק, המואץ בשל פעילות אדם. לפיהם, אם לא יינתן מענה לבעיה זו, המצוק עתיד להתמוטט ולסגת כחמישים מטרים לכיוון היבשה תוך מספר עשורים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully