וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו: "השבוע נדע אם המו"מ ייצא לדרך"

פנחס וולף

25.4.2010 / 11:00

בפתח ישיבת הממשלה התייחס נתניהו לפגישתו עם ג'ורג' מיטשל - "השיחות היו חיוביות ביותר, וכעת ממתינים לתגובה הפלסטינית. ישראל רוצה להתחיל מיד בתהליך השלום"

יח"צ - חד פעמי

"בימים הקרובים אנחנו נדע אם תהליך השלום ייצא לדרך" – כך אמר הבוקר (ראשון) ראש הממשלה בנימין נתניהו בפתיחת ישיבת הממשלה. נתניהו התייחס לפגישה שערך עם השליח האמריקאי המיוחד למזרח התיכון ג'ורג' מיטשל, ואמר כי "השיחות עם ארה"ב היו חיוביות מאוד".

נתניהו הצהיר על מוכנותה של ישראל לפתיחה במו"מ עם הפלסטינים וטען כי כעת על הפלסטינים לפעול לקידום השיחות. "ישראל רוצה להתחיל מיד בתהליך השלום, ארה"ב רוצה להתחיל מיד בתהליך השלום, ואני מקווה שגם הפלסטינים ירצו להתחיל מיד בתהליך השלום", אמר נתניהו.

השליח האמריקאי המיוחד למזרח התיכון ג'ורג' מיטשל אמר בסיום פגישתו עם ראש הממשלה כי השיחות היו "פרודוקטיביות וחיוביות ביותר". מיטשל הוסיף שימשיך במאמץ לשפר את האווירה להתקדמות לקראת השקת שיחות הקירבה.

בתוך כך גורם מדיני בירושלים העריך כי ישנם סיכויים טובים שבביקורו הבא של מיטשל בשבוע הבא יכריז הסנטור על פתיחת שיחות הקירבה. ביום שישי הקרוב יוועד מיטשל בארה"ב עם שר הביטחון אהוד ברק, אשר נסע יחד איתו בחזרה לוושינגטון. השר ברק ישוב לישראל במוצ"ש.

השר לנדאו: הבנייה בירושלים לא תיפסק

שרים רבים התייחסו במהלך ישיבת הממשלה לביקורו של הסנטור מיטשל בארץ ולאפשרות לפתיחת המו"מ עם הפלסטינים. השר לתשתיות לאומיות עוזי לנדאו הביע התנגדות לדרישותיו של מיטשל. "אני שמח שמיטשל יגיע שוב לנהל שיחות", אמר לנדאו, "אך זה לא צריך להיות מו"מ במקום עם הפלסטינים. נמאס לשמוע את התנאים שמעלים הפלסטינים. במשך שנים ארוכות אנו מוותרים להם ולא מקבלים שום דבר דומה מהם. מה יצא מהמחוות שכבר עשינו? הם רק דרשו עוד. אם הם רוצים מו"מ – בבקשה, שבו סביב שולחן הדיונים".

לנדאו הוסיף והצהיר כי הבנייה בירושלים לא תיפסק, למרות הלחץ האמריקאי. "כשם שאיננו אומרים לצרפתים ולבריטים מה לעשות בפריז ובלונדון, איננו מוכנים שאיש יאמר לנו מה לעשות בירושלים. אנחנו לעולם לא נפסיק את הבנייה בעיר דוד, שקיימת מזה 3000 שנה", אמר.

שר האוצר יובל שטייניץ גם הוא הצהיר על מחויבותו להרחבת הבנייה בירושלים. "העמדה ברורה בנוגע לבנייה בירושלים, וטוב שרה"מ אומר את הדברים בצורה חד משמעית: ההקפאה לא חלה בירושלים - אנחנו ממשיכים את המסורת של כל ממשלות ישראל בבנייה בעיר - במערבה ובמזרחה. כל אחד – ערבי כיהודי – יכול לרכוש בית בכל חלקי העיר".

שר התיירות סטס מיסז'ניקוב אמר כי "אני שמח שרה"מ אמר את אמירתו החד משמעית, שנבנה בכל שטח של ירושלים. אני מקווה ואני רואה שהמצב עם ארה"ב מתייצב. האמריקאים רואים את הצורך שלנו בבנייה כמו שבונים בכל מקום אחר בעולם. אני מקווה שהתהליך ימשיך לזרום גם מהצד הפלסטיני, כי עד כה עשינו הרבה מאוד ויתורים, והגיעה העת לצעדים נמרצים יותר גם מצדם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully