וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנכ"ל דור אלון לשעבר נידון ל-3 שנות מאסר

גלעד גרוסמן

25.4.2010 / 9:34

לאחר שהודה במסגרת עסקת טיעון בשורה ארוכה של עבירות כלכליות שלח בית המשפט את מנכ"ל חברת דור אלון ל-40 חודשי מאסר. בנוסף הוטל עליו קנס של רבע מיליון שקלים

בית המשפט המחוזי בתל אביב גזר הבוקר (ראשון) 40 חודשי מאסר על מנכ"ל "דור אלון" לשעבר, דוד ויגדרוביץ, שהודה והורשע במסגרת הסדר טיעון בשורה ארוכה של עבירות כלכליות. על פי כתב האישום המקורי שהוגש נגד ויגדורוביץ לפני כחצי שנה, הוא כיהן בין 2007-2003 כמנכ"ל "דור אלון", חברת בת של חברת "דור אלון אנרגיה בישראל". ויגדרוביץ "ניצל את מעמדו, מיומנותו החשבונאית כרואה חשבון ומנהל עסקים מוצלח" כדי לרשום במערכת הנהלת החשבונות של החברה פקודות יומן כוזבות, לפיהן החברה שילמה מס עבור רכישת דלק מחברת האם. בנוסף, הוא פעל בשורה של דרכים כדי להציג רווחים כוזבים בגובה של עשרות מיליוני שקלים.

"הנאשם גרם במעשיו נזק של לא פחות מ -40 מיליון שקל למדינה. כמו גם גרם למצג כוזב לפיו רווחי החברה אותה ניהל גבוהים ב-30 מיליון שקל מהרווח הנכון, מצג שהיה בו כדי להשפיע ולהטעות משקיע סביר בדיווחי החברה לרשות ניירות ערך ולבורסה. בנוסף נמנע הנאשם מלדווח על הטבות שונות שקיבלו מנהלים בחברתו, הטבות עליהן לא שולם מס הכנסה כנדרש", כתב השופט דוד רוזן בגזר הדין.

"העבירות הפליליות הרבות על כלל חומרתן, שביצע הנאשם לאורך מספר שנים, עבירות שבוצעו בעיניים פקוחות ובנפש חפצה, תוך גילוי מיומנות מקצועית מן המדרגה הראשונה מחייבות היו הטלת עונש כבד, עונש מאסר הנמדד בשנים רבות", הבהיר השופט. אולם, הוא התחשב בעובדה שויגדורוביץ לא נטל כסף לכיסו, אלא ביצע את המעשים על מנת לזכות באהדה ובהערכת מנהליו. בנוסף, הוא התחשב בכך שויגדורוביץ שיתף פעולה עם חוקרי המשטרה.

השופט רוזן קבע גם ש"הנאשם היום אינו דומה למי שהיה טרם גילוי הפרשה. ממנהל מצליח ומוצלח הפך לשבר כלי שכל חבריו ומכריו ניתקו קשריו עמו. הנאשם נותר ללא מקור פרנסה ולא פחות חשוב מנותק מכל מעגל חברתי ומשפחתי. ניצב הוא היום עני, ריק ומרוט וחרטתו ניכרת מהודאתו ומכלל פועלו בנושא מרגע גילוי קלונו". בנוסף לעונש המאסר נגזר על ויגדורוביץ קנס כספי בסך 250,000 שקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully