וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הכנסת מפרסמת פרטים של אנשי שב"כ ומוסד"

קובי מנדל

25.4.2010 / 7:40

עורך דין מאזור הצפון, ששימש בעבר כבכיר בשב"כ, פנה ליו"ר הכנסת ראובן ריבלין וטען כי דיוני ועדות הכנסת המתפרסמים באינטרנט, חושפים שמות ותפקידים של אנשי שב"כ ומוסד

שמותיהם של אנשי שב"כ ומוסד ופירוט לגבי תפקידיהם מפורסמים בניגוד לחוק השב"כ בפרוטוקולים של ועדות הכנסת השונות, כך טוען עו"ד חיים נתיב מהצפון, לשעבר בכיר בשב"כ.

עו"ד נתיב מסר ל"וואלה חדשות", כי לאחרונה חיפש חומר משפטי בפרוטוקולים של וועדות הכנסת, ונדהם לגלות את שמותיהם של אנשי שב"כ ומוסד ותפקידיהם, שהופיעו בפני הוועדות.

בעקבות גילויו שיגר עו"ד נתיב מכתב ליו"ר הכנסת רובי ריבלין בו נאמר בין השאר: "במהלך חיפוש אחר חומר רקע משפטי, בפרוטוקולים של ועדות הכנסת, נתקלתי בתופעה, לפיה נוהגת הכנסת במשך שנים, לפרסם ולחשוף שמות אנשי שב"כ ומוסד, כולל תפקידם, המשתתפים בדיוני הועדות השונות. כידוע, הפרוטוקולים של ועדות הכנסת חשופים וגלויים לכל דכפין וגולש באינטרנט, וטוב שכך. אולם, בעידן ה- Google, כל מי שיקליד שב"כ ו/או מוסד בפרוטוקולים של הכנסת יקבל, בין השאר, שמות אנשי שב"כ ומוסד אשר שמם אסור בפרסום וגילוי. סעיף 19.(א)(1) לחוק שירות הביטחון הכללי – התשס"ב 2002, קובע במפורש כי פרסום וגילוי זהות עובדי השב"כ הינו אסור".

במכתבו מפרט עו"ד נתיב שמות ותפקידים שונים של אותם עובדי הארגונים, בהם עוזר רמ"ח תיאום בשירות הביטחון הכללי, יועץ משפטי בשב"כ, עובד באגף אבטחה ענף תעופה, משרד ראש הממשלה, יועמ"ש יחידת האבטחה בשב"כ, סגן היועץ המשפטי במוסד, ראש מערכת הכספים במוסד, ובעלי תפקידים נוספים.

עו"ד נתיב הדגיש כי אין מדובר בדיוני ועדת החוץ והבטחון או בוועדות חשאיות של הכנסת, אלא בוועדות רגילות כמו הוועדה לענייני ביקורת המדינה, ועדת הפנים ואיכות הסביבה וועדת הכלכלה. לדבריו, פרסום שמותיהם של בעלי תפקידים שונים בשני הארגונים עלול לסבכם בעת שהותם בחו"ל, "ודי לחכימא ברמיזא". בעקבות פנייתו, נמסר לו מלשכת מנכ"ל הכנסת כי הנושא נמצא בבדיקה. ואולם, מאז פנייתו מלפני כשבועיים, הדבר טרם תוקן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully