וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גורם בכיר: "הצעדה בסילוואן - פרובוקציה"

25.4.2010 / 4:14

לשכת רה"מ פנתה למשרד לביטחון הפנים בבקשה לפעול לדחיית צעדת הימין, שאמורה להיערך הבוקר בשכונת סילוואן. גורם מדיני בכיר: "פעילות כזו בעיתוי הנוכחי עלולה לגרום להתלקחות בבירה". היועמ"ש: דחיית הצעדה לא תעמוד במבחן בג"ץ

לשכת ראש הממשלה היא זו שביקשה לדחות את צעדת הימין שצפויה להיערך הבוקר (ראשון) בבוקר בסילוואן. לוואלה! חדשות נודע, כי ביום שישי פנתה לשכת ראש הממשלה למשרד לביטחון הפנים בבקשה לפעול לדחיית הצעדה במספר שבועות, ולא רק עד לסיום ביקורו של מיטשל ביום ראשון בלילה. גורם מדיני בכיר נימק את הבקשה בכך ש"מדובר בהפגנה של גורמים קיצוניים, המעוניינים לעורר פרובוקציה נגד האוכלוסייה הערבית בירושלים. פעילות שכזו בעיתוי הנוכחי עלולה לגרום להתלקחות בירושלים, ולפגוע במאמצים המדיניים שמוביל ראש הממשלה בנימין נתניהו על מנת לסייע לממשל האמריקאי להתניע את תהליך השלום באזור".

פעיל הימין, ברוך מרזל, שארגן יחד עם איתמר בן גביר את הצעדה אמר בתגובה כי, "הפנייה של לשכת ראש הממשלה למשטרה כדי לנסות ולפעול למען דחיית הצעדה היא ניסיון חמור של נתניהו להתערב בשיקולים מקצועיים ולערב שיקולים זרים. לראש הממשלה אין סמכות לעשות זאת. נצעד מחר בכפר ונבהיר כי מדינת ישראל היא בעלת הבית על ירושלים".

בן גביר הגדיל לעשות ופנה אמש ליועץ המשפטי לממשלה יהודה ויינשטיין ולמבקר המדינה מיכה לינדנשטראוס בדרישה "להזהיר את נתניהו שהתערבותו בעניין מצעד הימין מחר אינה חוקית, ואסור לו להתערב בשיקולים המקצועיים של המשטרה", כהגדרתו. במכתבו כתב בן גביר כי, "כמו שראש הממשלה לא היה מעלה על דעתו לפנות בעניין מצעד הגאווה או הפגנת השמאל, התערבותו היא צעד לא חוקי".

הפעילים דחו כבר שלשום את הבקשה, בטענה כי אין מדובר בנימוק מבצעי המחייב את דחיית הצעדה. הם אמרו כי הם אינם זוכרים שמיטשל הוא ראש הממשלה או מפקד משטרת ירושלים והוסיפו שאל למשטרה להתערב בעניינים פוליטיים.

לדבריהם, "אין שום נימוק משפטי לדחות את הצעדה. ג'ורג' מיטשל אינו אישיות נבחרת בישראל הוא אינו קצין בכיר במשטרה ואין כל סיבה שבגלל נימוקים פוליטיים, מחשש שצעדה בזמן ביקורו של מיטשל תביך את ישראל, תידחה הצעדה. זה נימוק שאינו מבצעי ולא יעלה על הדעת שגורמים במשטרה יבקשו לדחות את הצעדה מטעמים פוליטיים".

מלשכת השר לביטחון הפנים יצחק אהרונוביץ' (ישראל ביתנו) נמסר כי "לאחר בחינה של הנושא והתייעצות משותפת של פרקליט המדינה והיועץ המשפטי לממשלה יחד עם היועצים המשפטיים של המשטרה וכלל הגורמים הרלוונטיים, הוחלט שלא למנוע את צעדת סילוואן שנדחתה בעבר. המשטרה תיערך על מנת שההפגנה תעבור בסדר הראוי. השר לביטחון הפנים יצחק אהרונוביץ' עודכן הערב על ידי המפכ"ל רב-ניצב דודי כהן בהיערכות". היועץ המשפטי לממשלה העריך כי דחיית הצעדה לא תעמוד במבחן בג"ץ, וגורמים שהשתתפו בהתייעצות העריכו כי הצעדה תעבור ללא אירועים יוצאי דופן. בסביבת השר אהרונוביץ' הדגישו כי "אנחנו רק גורם מבצע, ולא קובעים מדיניות אם ראוי או לא ראוי".

ביום רביעי אישרה משטרת מחוז ירושלים לפעילי תנועת "ארץ ישראל שלנו", ובהם בן גביר ומרזל, לקיים ביום ראשון הקרוב צעדת מחאה בכפר סילוואן שבמזרח העיר. לפי הנחיות המשטרה, הצעדה תימשך כשעה ואורכה יהיה כ-700 מטר - מחניון גבעתי עד מרכז הכפר.

(עדכון ראשון: 22:17)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully