וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בחמאס מאשימים: ההצעות של מיטשל - ציוניות

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

25.4.2010 / 0:01

לדברי בכיר בארגון, השליח האמריקאי "אינו נושא עמו שום הצעה חדשה מלבד הצעות ציוניות שהגיש לו נתניהו". מיטשל ורה"מ יוועדו מחר פעם נוספת, בניסיון לחדש את המו"מ עם הפלסטינים

חמאס נגד ג'ורג' מיטשל: עיזת א-רישק, בכיר בארגון הפלסטיני וחבר הלשכה המדינית שלו, אמר אמש (שבת) כי ההצעות שנושא השליח האמריקאי למזרח התיכון הן "הצעות ציוניות". לדבריו, "מיטשל אינו נושא עמו שום הצעה חדשה מלבד הצעות ציוניות שהגיש לו בנימין נתניהו". הוא הוסיף ואמר כי אם הרשות הפלסטינית תחדש את המשא ומתן עם ישראל, "היא תעניק לגיטימציה לייהוד ירושלים".

שלשום נועד מיטשל ברמאללה עם יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן. ראש צוות המשא ומתן הפלסטיני, ד"ר סאיב עריקאת, אמר בתום הפגישה כי אין כוונה לחדש בימים הקרובים את המשא ומתן העקיף בין ישראל לפלסטינים. לדבריו, "הפגישה היתה מעמיקה מאד, לא הספקנו לדון בכל הנושאים שעל הפרק אולם המגעים בינינו לבין האמריקאים ימשיכו". הוא הוסיף, כי הפלסטינים "רוצים לתת הזדמנות למאמצים האמריקאים".

עריקאת הוסיף וציין כי הפלסטינים מעוניינים בהסרת הכיבוש שהחל בשנת 67'. לדבריו, "מי שמציב מכשולים בפני חידוש המגעים הוא מי שממשיך בבנייה בהתנחלויות, בפלישות, בחיסולים, במצור - כלומר, ישראל".

לפני הפגישה עם יו"ר הרשות, אמר מיטשל כי ארה"ב תומכת באבו מאזן ובראש הממשלה הפלסטיני סלאם פיאד. "הנשיא ברק אובמה מחויב לתהליך השלום ולפתרון הסכסוך הישראלי-פלסטיני על בסיס פתרון שתי המדינות, כך שהעם הפלסטיני יחיה בביטחון, בשלום ובחיים טובים יותר לילדיו", הצהיר מיטשל.

לפני כן ערך מיטשל פגישות עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, נשיא המדינה שמעון פרס וכן עם שר הביטחון אהוד ברק. מלשכת ראש הממשלה נמסר כי הפגישה עם השליח האמריקאי "היתה טובה ועסקה בהנעת התהליך המדיני". נתניהו ומיטשל קבעו להיפגש מחר פעם נוספת. בפגישה בין נשיא המדינה למיטשל אמר פרס כי הוא רואה בהגעתו של מיטשל לישראל "אור ירוק" לחידוש המשא ומתן עם הפלסטינים. פרס הוסיף כי "אף אחד אינו מרוויח דבר מקיפאון במו"מ. צריך להתקדם, וזה הזמן".

(עדכון ראשון: 21:38)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully