וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאחר רמאללה: המו"מ לא יחודש בימים הקרובים

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

24.4.2010 / 0:01

לאחר הפגישה בין השליח מיטשל ליו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן אמר ראש צוות המו"מ עריקאת כי מי שמציב מכשולים בפני חידוש המגעים היא מי שממשיכה בבנייה בהתנחלויות - ישראל

יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן ניפגש אמש (שישי) ברמאללה עם השליח האמריקני למזרח התיכון ג'ורג' מיטשל. ראש צוות המשא ומתן הפלסטיני, ד"ר סאיב עריקאת, אמר בתום הפגישה בין מיטשל לאבו מאזן כי אין כוונה לחדש בימים הקרובים את המשא ומתן העקיף בין ישראל לפלסטינים. "הפגישה הייתה מעמיקה מאד, לא הספקנו לדון בכל הנושאים שעל הפרק אולם המגעים בינינו לבין האמריקאים ימשיכו", אמר. "אנחנו רוצים לתת הזדמנות למאמצים האמריקאים".

עריקאת הוסיף וציין כי הפלסטינים מעוניינים בהסרת הכיבוש שהחל בשנת 67'. "מי שמציב מכשולים בפני חידוש המגעים הוא מי שממשיך בבנייה בהתנחלויות, בפלישות, בחיסולים, במצור - כלומר, ישראל".

לדברי עריקאת, על ישראל למלא אחר התחייבויותיה במפת הדרכים: "אנחנו כפלסטינים וכערבים אמרנו 'כן' למשא ומתן עקיף לפני חודש אולם מי שאמר 'לא' באמצעות בניית 1600 יחידות דיור בהתנחלויות היא ממשלת ישראל".

הוא הוסיף ואמר כי מיטשל מסר לאבו מאזן כי הנשיא אובמה ומזכירת המדינה קלינטון מחויבים לפתרון שתי המדינות ולתהליך השלום. "מיטשל אמר כי הקמת מדינה פלסטינית היא אינטרס אמריקאי עליון, כפי שהוא אינטרס פלסטיני. אנחנו נשקיע כל מאמץ כדי לתת לאמריקאים הזדמנות להשיג שלום".

לפני הפגישה אמר מיטשל כי ארה"ב תומכת באבו מאזן ובראש הממשלה הפלסטיני סלאם פיאד. "הנשיא ברק אובמה מחויב לתהליך השלום ולפתרון הסכסוך הישראלי-פלסטיני על בסיס פתרון שתי המדינות, כך שהעם הפלסטיני יחיה בביטחון, בשלום ובחיים טובים יותר לילדיו", אמר מיטשל.

מיטשל הוסיף כי מזכירת המדינה האמריקאית הילרי קלינטון ביקשה ממנו להעביר מסר לעם הפלסטיני לפיו "הוא זכאי לעצמאות ולהגדרה עצמית". לדבריה, השלום הוא חלום שחייב להפוך למציאות "בזמן הקרוב ולא בטווח הרחוק". הוא ציין עוד כי למרות הקשיים שמולם ישראל והפלסטינים ניצבים, "אנו נחושים להמשיך ולהשקיע מאמצים עד שנגיע לשלום המיוחל".

מוקדם יותר אתמול ערך מיטשל פגישות עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, נשיא המדינה שמעון פרס וכמו כן עם שר הביטחון אהוד ברק. מלשכת ראש הממשלה נמסר כי "הפגישה היתה טובה ועסקה בהנעת התהליך המדיני". נתניהו ומיטשל קבעו להיפגש שוב ביום ראשון.

בפגישה בין נשיא המדינה למיטשל אמר פרס כי הוא רואה בהגעתו של מיטשל לישראל "אור ירוק" לחידוש המשא ומתן עם הפלסטינים. פרס הוסיף כי "אף אחד אינו מרוויח דבר מקיפאון במו"מ. צריך להתקדם וזה הזמן".

אתמול בבוקר נפגש מיטשל עם שר הביטחון, אהוד ברק בלשכתו בתל אביב. השניים דנו בחידוש המשא ומתן עם הפלסטינים. מלשכת ברק נמסר כי שר הביטחון יטוס ביום ראשון הקרוב לסדרת פגישות בארה"ב עם ראשי הממשל האמריקאי, וידון עימם בכל הסוגיות הביטחוניות שעל הפרק, וכן בניסיונות לחדש את המו"מ בין ישראל לפלסטינים.


עדכון ראשון - 22:27 23.4

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully