וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למרות הבקשות: תתקיים צעדת הימין בסילוואן

23.4.2010 / 17:06

גורמים במשטרה פנו לפעילי הימין ברוך מרזל ואיתמר בן גביר בבקשה שלא לקיים את צעדת הימין בכפר סילוואן מחשש שהדבר יביך את נתניהו בעת ביקור השליח מיטשל באזור. השניים סירבו בטענה שזהו איננו נימוק ביטחוני

גורמים במשטרת ירושלים פנו בשעות האחרונות (שישי) לפעילי הימין איתמר בן גביר וברוך מרזל וביקשו מהם לדחות את צעדת הימין בכפר סילוואן שתוכננה ליום ראשון הקרוב. הגורמים נימקו את בקשתם בכך שהם אינם רוצים להביך את ראש הממשלה בנימין נתניהו במהלך ביקורו של השליח האמריקאי למזרח התיכון ג'ורג' מיטשל.

הפעילים דחו את הבקשה בטענה כי אין מדובר בנימוק מבצעי המחייב את דחיית הצעדה. הם אמרו כי הם אינם זוכרים שמיטשל הוא ראש הממשלה או מפקד משטרת ירושלים והוסיפו שאל למשטרה להתערב בעניינים פוליטיים.

לדבריהם, "אין שום נימוק משפטי לדחות את הצעדה. ג'ורג' מיטשל אינו אישיות נבחרת בישראל הוא אינו קצין בכיר במשטרה ואין כל סיבה שבגלל נימוקים פוליטיים, מחשש שצעדה בזמן ביקורו של מיטשל תביך את ישראל, תידחה הצעדה. זה נימוק שאינו מבצעי ולא יעלה על הדעת שגורמים במשטרה יבקשו לדחות את הצעדה מטעמים פוליטיים".


ביום רביעי אישרה משטרת מחוז ירושלים לפעילי תנועת "ארץ ישראל שלנו", ובהם בן גביר ומרזל, לקיים ביום ראשון הקרוב צעדת מחאה בכפר סילוואן שבמזרח העיר. לפי הנחיות המשטרה, הצעדה תימשך כשעה ואורכה יהיה כ-700 מטר - מחניון גבעתי עד מרכז הכפר.

צעדת המחאה תצא לדרך תחת הכותרת "דורשים אכיפה שיוויונית". על פי החלטת המשטרה, הצעדה תותר למשך זמן מוגבל תוך השתתפות של עד 70 צועדים בלבד. כמו כן התנתה המשטרה את הצעדה בכך שלא יושמעו במהלכה קריאות הסתה וקריאות גזעניות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully