וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרס למיטשל: הגעתך היא אור ירוק למו"מ

23.4.2010 / 20:10

השליח המיוחד למזה"ת ג'ורג' מיטשל נועד עם נשיא המדינה פרס ועם ראש הממשלה. בשיחות אמר פרס כי איש אינו מרוויח מהקיפאון במו"מ וכי זה הזמן להתקדם. מיטשל ייפגש שוב עם נתניהו ביום ראשון

נשיא המדינה שמעון פרס נפגש אחר הצהריים (שישי) עם השליח המיוחד למזרח התיכון ג'ורג' מיטשל. בפגישה אמר פרס כי הוא רואה בהגעתו של מיטשל לישראל "אור ירוק" לחידוש המשא ומתן עם הפלסטינים. בפגישה שנערכה בין השניים אמר פרס למיטשל כי "אף אחד אינו מרוויח דבר מקיפאון במו"מ. צריך להתקדם וזה הזמן".

"אין טעם להישאר ב'רשימת המתנה' בעניין השלום הן מבחינתנו והן מבחינת הפלסטינים", אמר פרס והוסיף כי "ישראל מעוניינת בשלום כן. זהו אינטרס חיוני לשני הצדדים, ולא רק משום שאיננו רוצים לשלוט באומה אחרת, אלא גם כי לא היינו רוצים לראות את הסכסוך מכלה את עתידנו.אין אלטרנטיבה לשלום".

עוד הוסיף פרס ואמר כי "ארצות הברית חזקה ומובילה עולמית היא אינטרס חיוני למדינת ישראל, לבטחונה של מדינת ישראל ולאיזור. איני יכול לדמיין עולם בלי ההנהגה האמריקנית".

קודם לכן נפגש מיטשל עם ראש הממשלה בנימין נתניהו בירושלים. מלשכת ראש הממשלה נמסר כי "הפגישה היתה טובה ועסקה בהנעת התהליך המדיני". השניים קבעו להיפגש שוב ביום ראשון.



בפתח הפגישה אמר ראש הממשלה נתניהו כי "אני תמיד שמח לראות אותך בירושלים ג'ורג'. הסנטור מיטשל הוא מבקר מוערך ושותף לשלום. אני מצפה לעבוד איתך ועם הנשיא אובמה לקדם את השלום. אנחנו רציניים בנושא, אנחנו יודעים שאתם רציניים בנושא, ואנחנו מקווים גם להיענות מצד הפלסטינים. אנחנו חייבים להניע את התהליך קדימה".

מיטשל אמר בתגובה כי הוא מצפה לעבוד עם ראש הממשלה נתניהו לקידום תהליך השלום. מיטשל אמר כי "אני אצטט את הנשיא אובמה בהצהרתו הפומבית לכבוד יום העצמאות של ישראל לפני כמה ימים: 'אנחנו ממשיכים לחלוק קשר חזק ובלתי שביר של ידידות בין שני העמים שלנו. קשר המעוגן על ידי מחויבותה של ארה"ב לבטחון ישראל. ישראל נשארת שותפתנו החשובה ובת ברית אסטרטגית מרכזית במזרח התיכון. אני בטוח שהקשרים המיוחדים שלנו רק יתחזקו בחודשים ובשנים שיבואו. אני מצפה להמשיך את מאמצינו עם ישראל להשגת שלום כולל וביטחון באזור כולל פתרון שתי המדינות, ולעבוד יחדיו נגד הכוחות שמאיימים על ישראל, ארה"ב והעולם. אנחנו מכבדים את ההישג העצום של עם ישראל ואת החברות העמוקה עם העם האמריקאי'".

מיטשל הוסיף ואמר כי "זו היתה מדיניות ארה"ב, זו עדיין מדיניות ארה"ב, והיא תהיה מדיניות ארה"ב. הנשיא הצהיר זאת בבירור ואני כאן היום כהפגנה מוחשית למדיניות הזאת ברמה היומיומית בנושאים קריטיים לממשלות שלנו ולעמים שלנו. אני מצפה לעבוד עם ראש הממשלה נתניהו להשגת המטרות המשותפות שלנו לשלום באזור".

מיטשל נפגש הבוקר עם שר הביטחון, אהוד ברק בלשכתו בתל אביב. השניים דנו בחידוש המשא ומתן עם הפלסטינים. מלשכת ברק נמסר כי שר הביטחון יטוס ביום ראשון הקרוב לסדרת פגישות בארה"ב עם ראשי הממשל האמריקאי, וידון עימם בכל הסוגיות הביטחוניות שעל הפרק, וכן בניסיונות לחדש את המו"מ בין ישראל לפלסטינים.

באתר החדשות הפלסטיני "קודס-נט" התבטאו גורמים ישראלים ומסרו כי יש סיבה לאופטימיות בנוגע לביקורו של מיטשל באזור. "ביקורו של מיטשל באזור הפעם שונה מפעמים קודמות מבחינת קביעת מועד לחידוש המשא ומתן ומבחינת מציאת מכניזם ליישום הצעות הממשל האמריקאי למשא ומתן להסדר הקבע".



עדכון ראשון: 15:50

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully