וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בירדן חושדים כי רקטות הגראד נורו מסיני

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

23.4.2010 / 9:01

למרות הכחשות המצרים, השלטונות בירדן חושדים כי הרקטות שהתפוצצו בעקבה נורו מחצי האי סיני. "המסקנה היחידה שאליה הגיעו החוקרים היא שהרקטות לא נורו מהשטח הירדני"

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: דורון שטיין)

בירדן עדיין חושדים כי המקור ממנו נורו רקטות הגראד אתמול הוא מצרים. גורמים ירדנים מסרו היום (שישי) לעיתון "אל-קודס אל-ערבי" כי הצוות הביטחוני שחוקר את ירי רקטות הגראד לעבר העיר עקבה עדיין בודק מהו מקור ירי שתי הרקטות.

לדברי המקורות, השלטונות בירדן "אינם משוכנעים לגמרי" כי שתי הרקטות לא נורו מאזור חצי-האי סיני וזאת למרות שהשלטונות במצרים הכחישו זאת בתוקף. "המסקנה היחידה שהגיעו אליה צוות החוקרים היא כי הרקטות לא נורו מתוך השטח הירדני", נמסר עוד. "העובדה ששתי הרקטות נפלו בעקבה מעידה על כך שמקור הירי הוא מחוץ לעקבה, דהיינו כל האפשרויות פתוחות בנושא".

שר ההסברה הירדני, נביל א-שריף אישר אתמול בערב כי לאחר שכוחות הביטחון הירדנים ערכו חקירה התברר כי טיל מסוג גראד נפל היום מצפון לעיר הנמל עקבה. הוא הכחיש בתוקף את הטענות הישראליות לפיהן הטיל נורה משטח הממלכה והבהיר כי הוא נורה מחוץ לגבולות ירדן.

לפי הדיווחים שהתקבלו אתמול, שתי רקטות בקוטר 107 מ"מ נורו לעבר מפרץ אילת, האחת נפלה באזור התעשייה של עקבה בירדן, והשנייה נפלה כנראה לים. מקור ביטחוני ישראלי בכיר אמר לאחר האירוע כי "שיתוף הפעולה הביטחוני עם ירדן הוא פורה ומצוין". לדברי גורמי ביטחון ישראלים, הם עוקבים בדריכות אחר פעילות של ארגוני טרור, חלקם מסונפים לארגוני ג'יהאד עולמי, הפועלים באזור חצי האי סיני. הארגונים פועלים בין היתר בחסות ותוך שיתוף פעולה עם בדואים מקומיים. באחרונה הוציא המטה ללוחמה בטרור אזהרת מסע לישראלים המתריעה מפני חשש לחטיפת ישראלים היורדים לחצי האי.

  • עוד באותו נושא:
  • ירדן
  • גראד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully