וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המזרח הפרוע ביצהר

זהבה גלאון

23.4.2010 / 7:46

העימות האלים ביצהר, שבו מתנחלים תקפו חיילי צה"ל, הוא פרי הבאושים של המדיניות הרופסת כלפי מי שמבצע באופן קבוע פוגרומים בפלסטינים. שוב ראינו איך מדינת ישראל הפכה לגרורה של המתנחלים הקיצוניים, שבמשך השנים פיתחו תרבות של אלימות עבריינית בגב ההר; "שור מועד" שעסקו בגזילת אדמות של פלסטינים, הקימו מאחזים בלתי?חוקיים, עקרו עצי זית ושרפו מטעים ואסמים של פלסטינים.

רשויות האכיפה גילו חוסר אונים - הן האביסו את השור ופיטמו אותו, נתנו לו חופש להשתולל באין מפריע ולא מיצו עם המתנחלים את הדין - וזו התוצאה.

העימות האחרון החל ביום העצמאות, לאחר שחיילים אסרו על מתנחלים לטייל בשטח צבאי סגור. בתגובה, מתנחלים רעולי פנים היכו, יידו אבנים ובקבוקים ופגעו בחיילי הנח"ל. דובר צה"ל מסר בתגובה נלעגת שמדובר בחציית גבול בלתי נסבלת, במיוחד ביום העצמאות, ושצה"ל יפעל להבאת האחראים לדין.

מה עניין שמיטה להר סיני? על איזו חציית גבול מדובר? הרי מדובר בחצייה שנעשתה זה מכבר. ומה קשור יום העצמאות לאירוע החמור? בין מועד התרחשותו לאופן שבו צריך למצות את הדין עם המתנחלים האלימים אין כל קשר.

הכאת החיילים היא חוליה נוספת בשרשרת של עימותים אלימים בין תושבי יצהר לכוחות הביטחון ולפלסטינים תושבי הכפרים הסמוכים. וכמו תמיד, עולה זעקת הקוזק הנגזל של פרנסי היישוב היהודי. הפעם היא מופנית כלפי מפקד חטיבת שומרון, על שלא גילה איפוק כלפי נערים שבסך הכול רצו להגיע למעיין.

מסעות נקם בערבים

שוב אנחנו רואים את מנהיגי המתנחלים מגלגלים עיניים לשמיים. לא מדובר בנערים יחידים שתקפו את חיילי צה"ל, ולא מדובר בעשבים שוטים. מדובר בנערים ששייכים לקבוצה הקנאית?דתית?פשיסטית פורעת החוק שמתגוררת ביצהר, וששנים אינה מכירה במרותו של השלטון הנבחר בישראל.

בדרך כלל, כשהממשלה מכריזה על מהלך מדיני כלשהו, "התנזים המתנחלי" של נערי הגבעות מיצהר יוצא למסעות נקמה בערבים חפים מפשע. עד היום לא נעצר איש מהמעורבים בפיגוע במסגד בכפר יאסוף, פיגוע שנעשה במסגרת מדיניות "תג?מחיר" של המתנחלים הקיצוניים.

אוזלת היד שגילו השלטונות שלא מיצו את הדין עם המתנחלים במשך השנים היא שאפשרה את הפגיעה האלימה בחיילים, על ידי מי שכונו בפי קצין בכיר "חלאות".

ארגון "יש דין", שבדק מאות תיקי חקירות משטרה שבהם קיים חשד לעבירות של ישראלים נגד פלסטינים, גילה דפוסים של כשלי חקירה. לדברי עו"ד מיכאל ספרד, 90 אחוזים מהחקירות שמבוצעות על רקע אידיאולוגי נכשלות ונסגרות.

אין להתפלא, אפוא, שהאלימות והבריונות שהופנו לאורך כל השנים כלפי פלסטינים הופנו עכשיו נגד חיילי צה"ל, שניסו לבצע את משימתם. השאלה האם שר הביטחון יעז להכניס סדר ולהשליט את החוק ב"מערב הפרוע" של יצהר נותרת פתוחה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully