וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ישראל ביתנו" מאיימת במרד קואליציוני

פנחס וולף

23.4.2010 / 2:02

ערב פתיחת מושב הכנסת מאיימת המפלגה השנייה בגודלה בקואליציה לקדם חוקים ללא התחשבות במשמעת הקואליציונית. ב"ישראל ביתנו" טוענים שהקואליציה מתעלמת מההסכמים עמה

שלושה ימים לפני פתיחת מושב הקיץ של הכנסת, נרשמת הבוקר (שישי) מתיחות בין ישראל ביתנו, המפלגה השניה בגודלה בקואליציה, לבין הליכוד. יו"ר סיעת "ישראל ביתנו", ח"כ רוברט אילטוב, כתב ליו"ר הקואליציה, ח"כ זאב אלקין, כי סיעתו תקדם הצעות חוק שעוגנו בהסכמים הקואליציוניים, באופן עצמאי - ללא התחשבות במשמעת הקואליציונית. המרד הקואליציוני עשוי להתחיל כבר במושב הקיץ הקרוב.

אילטוב מנה במכתב את רשימת ההתחייבויות הקואליציוניות שניתנו ל"ישראל ביתנו" ולטענתו טרם מומשו. סעיף אחד קובע כי, "יימצא פתרון לבעיית מנועי חיתון על ידי הקמת ועדה הכוללת את נציגי סיעות הקואליציה. בפועל – הוועדה התכנסה פעם אחת בלבד והנושא כלל לא קודם". לטענת אילטוב, ההסכמים קובעים כי עד סוף חודש יוני יש למצוא את הפתרון לבעיה, והסיכויים לכך קטנים.

סעיף נוסף קובע כי תקום ועדה מתמדת שתתכנס לעיתים תכופות ותדון בשינויים בשיטת הממשל. "הוועדה מתכנסת לעיתים רחוקות, ודיוניה אינם נושאים פרי ואינם מבשילים לחקיקה נדרשת", קובע אילטוב ודורש לכנס את הוועדה לעיתים תכופות ולזרז את הליכי החקיקה.

הסכמים צריך לקיים

בהסכם הקואליציוני הליכוד גם התחייב לפעול לפתרון מצוקת הדיור בקרב העולים, על ידי הקצאת 2,000 מכסות לזכאים עבור "שכירות ארוכת טווח", שבמסגרתה הזכאי יקבל סיוע בסכום של עד 1,500 שקל לחודש למשך חמש שנים. "חרף פניותיה הרבות של שרת הקליטה סופה לנדבר, טרם הוקצה הסכום הדרוש למילוי ההתחייבות", ציין.

"ישראל ביתנו" זועמת גם על כך שהחוק המאפשר לישראלים הנמצאים בחו"ל להצביע בבחירות, כמו גם על ההתחייבות לחוקק חוקים להגדלת זכויותיהם של חיילים משוחררים, לא מקודמים. בנוסף, גם ההתחייבות לבצע תיקוני חקיקה "כדי להתמודד עם תופעות אי הנאמנות למדינה", לא התממשה.

יו"ר הקואליציה, ח"כ זאב אלקין, אמר לוואלה! חדשות בתגובה כי, "ישראל ביתנו הוכיחה עצמה בשנה האחרונה כשותפה קואליציונית חשובה ואחראית, ולכן אני לא חושב שפניה לפירוק הקואליציה ופירוק הממשלה. את ההסכמים הקואליציוניים צריך לקיים, ואנחנו פועלים לקיימם עם 'ישראל ביתנו', כמו גם עם יתר השותפים. אני מניח שבהידברות ובהבנה הדדית נצליח לפתור את חילוקי הדעות סביב חלק מהנושאים, כמו שידענו לפתור חילוקי דעות בשנה האחרונה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully