וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם נתניהו שכח שהוצע לו בעבר שוחד?

22.4.2010 / 21:18

ראש הממשלה בנימין נתניהו העניק לערוץ 2 ראיון מיוחד, במסגרתו סיפר כי מעולם לא הוצע לו שוחד. בשנת 2006 אמר נתניהו לעיתון "הארץ" כי הוצע לו שוחד בתחילת כהונתו כשר אוצר

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס הערב (חמישי) לפרשות השוחד שנחשפו לאחרונה במדינה. בראיון לערוץ 2, נשאל נתניהו האם הוצע לו שוחד במסגרת תפקידיו הציבוריים ועל כך השיב ראש הממשלה: "לא. אליי אף אחד לא פנה". הדברים באים בסתירה לראיון שהעניק נתניהו בשנת 2006 לעיתון הארץ. בראיון להארץ אמר אז נתניהו כי בעת שכיהן כשר אוצר הוצע לו שוחד והוא סירב לקבלו. נתניהו סירב אז למסור את זהות מציע השוחד.

נתניהו נשאל בראיון לעיתון הארץ: "בהיותך בעמדות כוח ניסו אי פעם לשחד אותך?". לדבריו, "פעם אחת ניסו לגשת אליי. זה נעשה בתחכום גדול ובזהירות רבה. דחיתי זאת על הסף וזה נפסק. לא נתתי לזה להתפתח". נתניהו הוסיף אז כי המעשה אירע "בתחילת כהונתי כשר אוצר. למרות שגם בהיותי שגריר, בכיר בפוליטיקה הישראלית של היום ניסה לרתום אותי לאיזושהי עיסקה".

כאשר נשאל אז נתניהו מדוע לא התלונן במשטרה, השיב: "ההצעה הועברה אלי באופן מתוחכם מאוד. לא נתתי לה להתפתח. עצרתי אותה לפני שהיא קיבלה מובהקות".

בראיון הערב התייחס נתניהו לפרשת הולילנד בה מעורבים בכירים בעיריית ירושלים בהווה ובעבר, בהם גם ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט. לדבריו, "מי שהיה ראש ממשלה זכותו להגן על עצמו. יועץ משפטי לשעבר אמר לי שיש בסוף אנשים ישרים ואנשים לא ישרים. זה נקבע על ידי אלוהים או ההורים או הבית שממנו אתה בא. לכל אדם יש הזכות להוכיח שהוא ישר".

מלשכת ראש הממשלה נמסר בתגובה לדברים כי "ראש הממשלה בנימין נתניהו מעולם לא קיבל הצעה לשוחד, בדיוק כפי שאמר הערב בראיון לערוץ 2. הסיבה לכך פשוטה: במקרה היחיד שבו היה גישוש ראשוני ועקיף, לפני שנים, מר נתניהו עצר אותו הרבה לפני שההצעה קיבלה מובהקות והוא לא נתן לה כלל להתפתח. מאוחר יותר מר נתניהו סיפר על האירוע ליועץ המשפטי לממשלה מני מזוז".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully