וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השר ישי אסר על בכיר ערבי לצאת לחו"ל

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

22.4.2010 / 16:47

שר הפנים אלי ישי מנע ממנכ"ל ארגון הגג של העמותות הערביות לצאת לחו"ל. הסיבה: "חשש לביטחון המדינה". המנכ"ל אמיר מח'ול: "הסלמה במדיניות השלטונית וברדיפה הפוליטית"

אמיר מח'ול, מנכ"ל "איתיג'אה" – ארגון הגג של העמותות הערביות בישראל, קיבל היום (חמישי) צו מנהלי החתום על ידי שר הפנים אלי ישי שאוסר עליו לצאת מהארץ למשך שישים יום. מח'ול קיבל את הצו במעבר הגבול לירדן. בצו נכתב כי בתוקף סמכותו של שר הפנים לפי תקנה 6 לתקנות שעת חירום, "ולאחר ששוכנעתי כי קיים חשש ממשי שיציאתו מן הארץ עלולה לפגוע בביטחון המדינה, אני מצווה בזאת על איסור יציאתו מן הארץ עד ל-21 ביוני 2010.

מח'ול, אחד מאנשי הציבור הערבים הבולטים הפועלים בישראל, ידוע בביקורתו החריפה על מדיניותה של ממשלת ישראל כלפי אזרחי ישראל הערבים. בנוסף לתפקידו כמנכ"ל "איתיג'אה" הוא מכהן גם כיושב ראש הוועד הציבורי להגנה על החירויות מטעם ועדת המעקב העליונה של האוכלוסייה הערבית. הוא מחזיק בעמדות רדיקליות בנוגע לסכסוך הישראלי-פלסטיני ודוגל בפתרון של מדינה אחת לשני עמים. אחיו, עיסאם מח'ול, כיהן בעבר כחבר כנסת מטעם סיעת חד"ש.

בתגובה לצו אמר מח'ול כי הוא רואה בצו המנהלי "הנשען על תקנות לשעת חירום משנת 1948 הסלמה במדיניות השלטונית והרדיפה הפוליטית אחרי הנהגת החברה האזרחית וההנהגה הערבית בכלל". הוא הוסיף והבהיר כי פעילותם של ארגוני החברה האזרחית הערבית היא פעילות חוקית, לגיטימית ושקופה, "ולא נירתע מלקיימה על אף הרדיפות של הממסד הישראלי". הוא טען עוד כי הצו מהווה "ניסיון לבצע חיסול ממוקד פוליטי מבית היוצר של השב"כ שמנסה להתנכל ולפגוע בקשר הפעיל עם העולם הערבי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully