וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יום כדור הארץ בחיפה: בלוני ענק ואופניים

אריאל נוי

22.4.2010 / 15:04

לרגל היום למען איכות הסביבה הוצב מעל חצר מוזיאון המדע בחיפה בלון ענק בצורת כדור הארץ, והתלמידים הפיקו חשמל באמצעות דיווש על אופניים המחוברים לגנרטור

אירועי "יום כדור הארץ" בחיפה נערכו היום (חמישי) במוזיאון הלאומי למדע, טכנולוגיה וחלל "מדעטק" בעיר. מעל חצר המוזיאון הוצב בלון ענק בצורת כדור הארץ אשר נראה כמעט מכל זווית בעיר. היום, שצוין במספר אירועים ופעילויות, החל הבוקר בטקס רב משתתפים בו נכחו שר המדע פרופסור דניאל הרשקוביץ (הבית היהודי) וראש עיריית חיפה עורך הדין יונה להב ולמעלה מ-600 תלמידים יהודים וערבים מכיתות ה'-ט'.

בטקס גם הוכרזו הזוכים בתחרות "צילום בטבע שלי", אשר הזוכה בה ייצג את ישראל בתערוכת צילומים בינלאומית במוזיאון Chabot באוקלנד שבקליפורניה. הטקס אף כלל הופעה מיוחדת של להקת הברייקדאנס של בית הספר "חוגים" אשר החשמל להופעתה הופק בעזרת מתנדבים שדיוושו על אופניים המחוברים לגנרטור.

תלמידי כיתות ה'-ו' השתתפו בתחרות "השפיץ האנרגטי" שכללה הפקת חשמל ברכיבה על אופניים, העברת חשמל בדרך מתוחכמת - טעינת קבלים בגנרטור ידני ופריקתם למכשיר מדידה שידליק שורת נורות כמו גם תחרות כתיבת סלוגן בנושאי סביבה ותחרות של טיהור מים. תלמידי הכיתות הבוגרות השתתפו בסדנאות בנושאי סביבה בהן הם למדו על מושגים כמו גשם חומצי, ניטור מים ואפקט החממה. בנוסף, נציג מועצת התלמידים העירונית מסר לנציג התאחדות התעשיינים אמנה, עליה חתומים כל בתי הספר בעיר ובה הם מתחייבים לשמירה על איכות הסביבה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully