וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סגן ראש העיר י-ם לשעבר חשוד בקבלת שוחד

איילה חננאל

22.4.2010 / 16:56

יהושע פולק, שהיה סגנו של אורי לופוליאנסקי, נעצר בחשד ללקיחת שוחד, הלבנת הון, מרמה והפרת אמונים וקשירת קשר לביצוע פשע בפרשת "הולילנד". מעצרו של פולק הוארך ב-7 ימים

בית משפט השלום בראשון לציון האריך אחר הצהרים (חמישי) בשבעה ימים את מעצרו של סגן ראש עיריית ירושלים לשעבר, יהושע פולק. הבכיר הנוסף לשעבר ששמו נקשר לפרשת הולילנד, נעצר היום בחשד ללקיחת שוחד, תיווך לשוחד, הלבנת הון, מרמה והפרת אמונים וקשירת קשר לביצוע פשע. פולק נחשב ליד ימינו של ראש עיריית ירושלים לשעבר אורי לופוליאנסקי ושימש כיו"ר הוועדה המקומית לתכנון ולבנייה, שאישרה את הרחבת פרויקט הנדל"ן "הולילנד".

בדיון על הארכת מעצרו של פולק טען נציג המשטרה כי בידי החוקרים מסמכים אשר בכוונתם לבדוק מול פולק. השופט אברהם היימן קבע בהחלטתו כי "ככל שאני דן בחקירה זו אני קובע כי מדרג העיתוי של מעצר החשודים הוא בהתאם להתפתחות החקירה ולנאסף בידי המשטרה. החשוד היה במועד הרלוונטי יושב ראש הוועדה לתכנון ובנייה וקיים חשד סביר כי נטל שוחד ובתמורה נתן הקלות ליזמי פרוייקט הולילנד".פולק מיוצג בידי עו"ד ינון סרטל ויחזקאל שנלזון.


פולק חשוד כי קיבל מיזמי פרויקט "הולילנד" כספי שוחד בגובה מאות אלפי שקלים, במהלך כהונתו כסגן ראש עיריית ירושלים ויושב ראש הוועדה המקומית והממונה על אגף ההנדסה בעירייה החל משנת 2003 ועד לבחירות שהתקיימו לרשויות המקומיות ב-2008. בתמורה לכספי השוחד שהועברו לכאורה לפולק הוא חשוד כי פעל בין היתר לקידומו ולאישורו של פרויקט הנדל"ן בוועדה המקומית בראשותו ולאחר מכן לאישורו בוועדה המחוזית. כמו כן הוא חשוד כי פעל להפחתת היטל ההשבחה הכרוך ביישום פרויקט "הולילנד" בעשרות מיליוני שקלים.

אתמול נעצר יו"ר בנק הפועלים לשעבר דני דנקנר, המכהן כיום כמנכ"ל קבוצת "אריסון השקעות" בחשד למתן שוחד בפרשה. לבד מדנקנר, נעצר גם יעקב אפרתי, שכיהן כראש מנהל מקרקעי ישראל בין השנים 2001-2008, בחשד למעורבות בפרשה.

אמש הוארך מעצרו של דנקנר בחמישה ימים בבית משפט השלום בראשון לציון. השופט אברהם היימן קבע בהחלטתו כי "קיים חשד סביר לעבירות כולן אלא שעיקר החשד שבפני לפי חומר החקירה נוגע לעבירת מתן השוחד. על פי חומר החקירה המפורט באופן ברור, קיים חשד סביר הקושר את דנקנר לחשדות המיוחסים לו. לא יהיה זה נכון להורות על שחרור החשוד מכיוון שעל פי החשד מדובר במעשים חמורים ביותר. אין בדבריו של החשוד במשטרה כדי לשכנע, ואני מקבל את בקשת המשטרה במלואה".

גם מעצרו של אפרתי הוארך בחמישה ימים. בהחלטתו ציין השופט כי "החשד כי אפרתי לקח שוחד בהיותו מנהל מנהל מקרקעי ישראל מבוסס ודי בכך. טיבה של החקירה שלפני, מהות החשדות, מספר המעורבים ומורכבותה, יש בהם כדי לבסס את עילת המעצר". היימן הוסיף כי "אני סבור שבחקירות אלה יש לתת למשטרה מלוא האפשרות לחקור מבלי חשש לשיבוש והכול בשים לב למהות חומר החקירה המצוי בידיה. אשר על כן אני סבור שמיצוי החקירה באופן היעיל ביותר הינו על ידי מעצר החשוד".

דנקנר ואפרתי חשודים בין היתר בכך שניסו לשנות ייעוד קרקע חקלאית בבעלות משפחת דנקנר על מנת שניתן יהיה לבנות עליה. דנקנר חשוד במתן שוחד, קשירת קשר לביצוע פשע, רישום כוזב במסמכי תאגיד, מרמה והפרת אמונים, הלבנת הון ועבירות מס.

(עדכון ראשון: 12:48)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully