וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש העיר מרגיע: הרקטות לא כוונו לאילת

יהושע בריינר וניר יהב

22.4.2010 / 14:32

הדי פיצוצים נשמעו הבוקר באילת, ונבדקים דיווחים לפיהם רקטה התפוצצה באזור התעשייה של עקבה בירדן. ראש העיר אילת מאיר יצחק הלוי סבור שהיעד לא היה עירו ומקווה שהאירוע לא יפגע בתיירות

מאיר יצחק הלוי, ראש העיר אילת, התייחס בשעות הצהרים היום (חמישי) בראיון לתחנת הרדיו "קול הים האדום" לירי הרקטות באזור ואמר שלפי הבנתו "היעד לא היה אילת". הוא סיפר כי "גורם צבאי בכיר ביותר" אמר לו שעל פי הבדיקות שנעשו, לא אותרו ממצאים המעידים על אירוע ביטחוני בגזרת אילת, "הדברים כוונו לעבר שכנתנו עקבה", אמר. הוא הוסיף כי כולו תקווה שהסיפור ירד מסדר היום התקשורתי בכדי "שלא ייגרם נזק לעיר אילת".

במערכת הביטחון בודקים כבר מספר שעות את הדיווחים לפיהם נורו שבעות הבוקר המוקדמות רקטות לעבר העיר הדרומית. דובר צה"ל מסר כי "בשעות הבוקר נשמעו פיצוצים ונראו הבזקי אור בסמוך לעיר אילת. בסריקות שנערכו על ידי פיקוד העורף ומשטרת ישראל לא אותרו ממצאים המעידים על אירוע ביטחוני באזור העיר אילת. כעבור מספר שעות דווח על נפילי קטיושה באזור עקבה. צה"ל בודק כעת את מקורות הירי".

לפי הדיווחים הראשוניים, שתי רקטות בקוטר 107 מ"מ נורו לעבר מפרץ אילת, האחת נפלה באזור התעשייה של עקבה בירדן, והשנייה נפלה כנראה לים. מקור ביטחוני ירדני אישר חלק מהדיווח ואמר לסוכנות הידיעות רויטרס כי שתי הרקטות נורו ממפרץ עקבה ולפחות אחת מהן פגעה במחסן קירור נטוש באזור התעשייה בעקבה. הוא דחה את הדיווח לפיו הרקטה שהתפוצצה בעקבה כוונה לישראל, "אין לנו שום מידע בנוגע למקור הירי", מסר הגורם.

בתגובה רשמית של ממשלת ירדן אמר דובר הממשלה נביל א-שריף כי לפנות בוקר אירע פיצוץ במחסן קירור באזור הכניסה הצפונית לעיר עקבה, אשר גרם לנזקים קלים אך לא לנפגעים. הוא לא מסר מהן נסיבות הפיצוץ והאם הוא נגרם כתוצאה מירי של רקטות, אך הבהיר כי מנגנוני הביטחון בירדן פתחו בחקירה כדי לעמוד על נסיבות הפיצוץ.

מקור בטחוני ישראלי בכיר אמר לאחר האירוע כי "שיתוף הפעולה הביטחוני עם ירדן הוא פורה ומצוין. אין לי ספק שתוך זמן קצר יתברר האם מדובר בירי לכיוון אילת או בפיצוץ מקרי. אם אמנם מדובר בירי, חשוב להבין במהירות האם מדובר בחולייה חיצונית או בפלסטינים תושבי ירדן". לדברי גורמי ביטחון ישראלים, הם עוקבים בדריכות אחר פעילות של ארגוני טרור, חלקם מסונפים לארגוני ג'יהאד עולמי, הפועלים באזור חצי האי סיני. הארגונים פועלים בין היתר בחסות ותוך שיתוף פעולה עם בדואים מקומיים. באחרונה הוציא המטה ללוחמה בטרור אזהרת מסע לישראלים המתריעה מפני חשש לחטיפת ישראלים היורדים לחצי האי.

לפני חמש שנים: שלוש קטיושות נורו לאילת

בעקבות ירי הקטיושות, מנהל בית החולים יוספטל באילת ד"ר אבי גולדברג מסר לוואלה! חדשות כי לא ניתנה התראה על הירי מכוחות הביטחון ושבית החולים "מוכן וערוך ויש לו תוכנית לאירוע רב נפגעים. הפעלנו אותה כמה פעמים בעבר, בין היתר לפני שנה בתאונת הדרכים הקשה ובפיגוע במלון טאבה". לגבי כשירות הציוד והצוות הרפואי אמר גולדברג: "אנחנו מוכנים לזה כל השנה. בית החולים למעשה נערך כבית חולים ממיין, כלומר אם חלילה יש אירוע - אם זה קטיושה או פיצוץ בלון גז, תפקידנו לייצב את הנפגעים הקשים ולהעביר אותם בסיוע צה"ל ופיקוד העורף ליחידות הטראומה בבתי חולים נוספים בארץ".

בהתאחדות המלונות באילת מביעים דאגה מכך שגורמים ביטחון ישראלים "מנכסים" את ירי הרקטות שנורו לכאורה לכיוון אילת. "זה רק גורם לנו נזק שמצביעים על כך שהרקטות נורו לאילת ובעצם הם התפוצצו במקום אחר", אמר בצהריים שבתאי שי מנכ"ל התאחדות המלונות בעיר. "אני סבור שצריך להמתין ולראות את תוצאות החקירה בדבר ולא לקבוע מראש שהרקטות כוונו לאילת".

הפעם האחרונה בה נתקלו תושבי אילת באיום מסוג זה היתה בשנת 2005, אז פעילים הקשורים לארגון אל קאעדה ירו שלוש רקטות קטיושה מעקבה לעיר הדרומית. הרקטות כוונו ככל הנראה לעבר ספינת הצי האמריקאי שעשתה דרכה למפרץ אילת, אולם שלושתן החטיאו את הספינה ופגעו בעקבה, שם הרגו חיל אחד וליד שדה התעופה באילת, שם גרמו נזק למכונית.




השתתפו בהכנת הכתבה: רמי שני ואריאל נוי

עדכון ראשון - 11:17

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully