וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עיתונאי ערבי בכיר: גם אירן היא מדינה כובשת

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

22.4.2010 / 13:33

לדברי העורך הראשי של רשת הטלוויזיה "אל-ערבייה", אין הבדל בין "כיבוש" ירושלים בידי ישראל לבין כיבוש אי במפרץ הפרסי בידי אירן. בנוסף, הזהיר העורך הבכיר מפני תוקפנות אירנית נגד מדינות ערב

אחד מבכירי העיתונאים הערבים בעולם קורא לעולם הערבי להפסיק להבדיל בין ישראל לאירן, שכן גם האחרונה היא מדינה כובשת. העיתונאי, עבד א-רחמן ראשד, המכהן כעורך הראשי של רשת הטלוויזיה "אל-ערבייה" ובעל טור ביומון הלונדוני רב-ההשפעה "א-שרק אל-אווסט" כתב כי אין שום הבדל בין כיבוש ירושלים לבין כיבוש של אחד מהאיים השייכים לאיחוד האמירויות. הוא מתח ביקורת חריפה על מדינות ערב וציין בפניהן כי "אדמה אחת איננה יקרה מאדמה אחרת".

"לאיחוד האמירויות יש שטחים שאירן כובשת, והיא מנסה לפתור את הבעיה הזו בכלים דיפלומטים", כתב במאמרו שהתפרסם הבוקר ב-'א-שרק אל-אווסט' . "הנושא הזה לא מעניין יותר מדי את הערבים או מדינות אחרות. כל עוד אירן טוענת שהיא רוצה לשרוף את ישראל וכל עוד היא תומכת בחמאס ובחיזבאללה, מה אכפת להם אפילו אם אירן הייתה כובשת את כל המפרץ הפרסי? הורגלנו כבר לסטנדרטים כפולים אצל הערבים, למרות ששר החוץ של האמירויות מנסה לשכנע את הערבים שאין הבדל בין כיבוש האיים השייכים לאמירויות לבין הכיבוש הישראלי של שטחים ערבים ושאין אדמה ערבית יקרה מאדמה ערבית אחרת".

ראשד, הידוע בביקורת החריפה שלו על גוש המדינות הרדיקלי במזרח התיכון, תהה מה יקרה אם אירן תפגע באחת ממדינות ערב: "כל זה מוביל אותנו לשאלה שאנחנו עלולים לעמוד בפניה ביום קודר שהולך ומגיע: מה יהיה אם אירן תתקיף מחר את בחריין? או את מדינות המפרץ? מה יעשו יתר מדינות ערב? האם הם יעמדו לצד חיזבאללה או לצד בחריין? האם הם ינתקו את יחסיהן עם אירן או שיאפשרו לה להמשיך ולתקוף? האם כלי התקשורת הערבים יקבלו כמובן מאליו את ההצהרות האירניות ויפיצו את הטענות האירניות על מזימה מערבית כתירוץ לכיבוש אדמות במפרץ?".

"בין אם הדבר הזה יקרה או לאו, הרי שהבעיה הערבית היא מוסרית, בלי קשר למפרץ או למקום אחר. יש להכיר באמת ולהודות כי אין הבדל בין ירושלים לבין האי אבו מוסא. יותר מכך: יש להתנגד באופן גורף לכל פעולה תוקפנית – יהיה המבצע שלה אשר יהיה, ערבי או זר. לא מספיק שישראל תהיה התוקפת כדי להחשיב את הפעולה הזו כפעולה תוקפנית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully