וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחמדינג'ד לאסד: יש בינינו יחסים למופת

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

22.4.2010 / 9:44

נשיאי סוריה ואירן שוחחו בטלפון וסיכמו להדק את שיתוף הפעולה ביניהם. אחמדינג'ד: "כל עוד אנחנו עומדים זה לצד זה, האויבים יישארו מובסים. היחסים בין שתי המדינות מהווים דוגמה ומופת". אירן החלה בתרגיל צבאי גדול

נשיא סוריה שוחח אמש בטלפון עם עמיתו האירני מחמוד אחמדינג'ד ודן עמו במצב במזרח התיכון וביחסים בין שתי המדינות. כך דיווחה הבוקר (חמישי) סוכנות הידיעות האירנית "אירנא". לפי הדיווח, אחמדינג'ד שיבח את עמידתו של אסד לצד אירן והודה לו על השתתפותו של שר החוץ הסורי וואליד מועלם בוועידת הגרעין שנערכה השבוע בטהרן: "הדבר מוכיח את עומק הידידות, החיבה והאמון בין שני העמים, הממשלות והמדינות", אמר אחמדינג'ד.

עוד דווח כי אחמדינג'ד אמר לאסד כי "אירן וסוריה ימשיכו לקיים תיאום ושיתוף פעולה רחב ביניהן בכל הנושאים הדו-צדדיים, האזוריים והבינלאומיים. הזמן פועל לטובת האינטרס של סוריה ואירן". נשיא אירן אמר עוד כי "כל עוד סוריה ואירן עומדות זו לצד זו, האויבים יישארו מובסים. היחסים בין סוריה לאירן מהווים דוגמה ומופת ליחסים בין שתי מדינות בעולם. בעזרת אללה, יתגשמו כל המטרות והשאיפות שלנו, שהן שאיפותיהם של עמי
האזור".

אחמדינג'ד אמר לאסד עוד כי על ישראל להתפרק מנשק גרעיני ולמלא אחר החוקים הבינלאומיים: "הישות הציונית לא תשיג את יעדיה בירושלים וביתר השטחים הפלסטינים הכבושים. המאמצים שאנחנו משקיעים והתיאום בין אירן לסוריה יכשירו את הקרקע בפני העם הפלסטיני ברצועת עזה ובפלסטין להסיר את המצור מעל עזה".

בתוך כך, משמרות המהפכה באירן החלו הבוקר בתמרונים צבאיים שיימשכו שלושה ימים, במסגרת תרגיל מלחמה גדול הנערך באזור הורמוז. כך דיווחה הטלוויזיה הממלכתית במדינה. התרגיל, שזכה לשם "הנביא הגדול", יתקיים לציון 31 שנים להקמת משמרות המהפכה. סגן מפקד משמרות המהפכה באירן, הגנרל חוסיין סלאמי, אמר אתמול כי התמרונים יכללו ניסויים בטילים מייצור מקומי. בתרגיל ישתתפו כוחות ימיים, אוויריים ורגליים ממשמרות המהפכה ומטרתו לשמור על ביטחון המפרץ הפרסי ומיצרי הורמוז".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully