וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארגונים ירוקים: להרוס בתים לא חוקיים בי-ם

גלעד גרוסמן

22.4.2010 / 10:57

עמותות ב"צדק" ו"ירוק עכשיו" פנו היום לבית משפט בבירה בדרישה לחייב את העירייה להרוס מאות מבנים שהוצאו להם צווי הריסה. לדבריהן, "המבנים שעומדים על תילם פוגעים בערכי טבע רבים"

הזנחת הטיפול באכיפת צווי ההריסה בירושלים הביאה לפגיעה אקולוגית וסביבתית קשה ביותר. כך נטען בעתירה שהוגשה היום (חמישי) לבית המשפט לעניינים מנהליים בירושלים.

העתירה, שגיבשו עמותות "בצדק" ו"ירוק עכשיו" באמצעות עורכי הדין שרון ותמר אבני, תוקפת את הבנייה הבלתי-חוקית בירושלים, נושא שנחשב לפוליטי במיוחד, דווקא מהכיוון ה"ירוק". העמותות דורשות מבית המשפט לחייב את ועדות התכנון והבנייה בירושלים להרוס מאות בתים שהוצאו להם במשך השנים צווי הריסה, בין השאר בשל הפגיעה באיכות הסביבה.

"עניינה של עתירה זו, בהימנעות הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה מביצועם של מאות צווי הריסה שהוטלו עליה לאורך שנים", נכתב בעתירה. "כתוצאה מהתנהלות זו נגרם לציבור נזק ניכר ביותר ובמידה רבה בלתי-הפיך. מאות מבנים שנבנו שלא כדין ממשיכים לעמוד על תילם ולשמש את עברייני הבנייה באין מפריע". העמותות טוענות שבשל התנהלות זו "עומדים על תילם אלפי מבנים בלתי חוקיים, חלקם הניכר על שטחי ציבור ושטחים שאינם מיועדים לבנייה כלל".

העותרות טוענות שחלק גדול מהמבנים הבלתי-חוקיים נבנו בשטחים שהוגדרו כשטחים ציבוריים פתוחים, שעצם הבנייה בהם פוגעת בערכי טבע רבים. בעתירה נטען שבין השאר נבנו מבנים בלתי-חוקיים בשטחי אפיקי נחלים, דוגמת נחל הקדרון ונחל אצל. "מי הנחלים מזוהמים מפסולת הבנייה והביוב. לא זו בלבד שאיכות המים נפגעת, אלא הזיהום אף מחלחל אל תוככי הקרקע במסלולו של אפיק הנחל, ומזהם גם אותה. מדובר בנזק קשה ומתמשך שהאפשרות להשיב את המצב לקדמותו הינה רחוקה עד כמעט בלתי אפשרית", נכתב בעתירה.

עוד נטען, שהבנייה הבלתי חוקית מבוצעת באזור עשיר בממצאים ארכיאולוגיים, כגון מערות קבורה עתיקות, ובבתי גידול ייחודיים, הנפגעים גם הם מהבנייה הבלתי-חוקית בסביבתם. "לא למותר להזכיר מקצת מתועלותיהם של השטחים הציבוריים הפתוחים במרחב העירוני. כך למשל, מהווים שטחים אלו מרחבי טבע פתוחים לפנאי ונופש, תורמים לשמירה על בריאות הציבור, משפיעים על מיתון האקלים, על מיתון ההשפעות השליליות של הצפיפות האורבנית, וכן על ערך הנדל"ן ותדמיתה החיובית של העיר", נכתב בעתירה.

(עדכון ראשון: 09:01)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully