וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מרימים את המסך מעל משפחות ההון

דן מרגלית

22.4.2010 / 7:51

אין לך יום שאין בו עצור. לרוב ידוען. אין לך יום שבו לא נאספות עובדות חדשות. לפחות עובדות לכאורה. אין לך גם יום שבו לא נולדות ומתבטלות כוונות לחשיפת האמת בדבר התנהלותו של אהוד אולמרט בכל פרשייה שבה נקשר שמו.

אתמול נעצר דני דנקנר. בציבור הוא זכור כאיש אשר עמד בראש בנק הפועלים ובן טיפוחיה הציבורי והמשקי של שרי אריסון. אם עילת החקירה החדשה עוסקת בקרקעות שבבעלות העציר ומשפחתו, כי אז אולמרט כבר התעמת בסוגייה זו לא רק עם שלטון החוק, אלא גם בוויכוח עם חברו המנוח יוסף (טומי) לפיד בעודו מכהן כשר המשפטים.

השחיתות נראית כתמנון. זרועות רבות נשזרות זו בזו. מעצר דנקנר קשור בחקירת הולילנד. גם מעצרו של יעקב אפרתי, מקורבו של אולמרט שעמד בראש מינהל המקרקעין. שולה זקן מיטיבה להכירו. סביר להניח כי בשובה לארץ בשבוע הבא תישאל גם בסוגייה זו. סוגיות לרוב.

לברכה ולטובת הציבור

מי שמעורב בהולילנד אינו מרוחק גם ממשפטם של ראשי רשות המסים. אתמול שידר גיא פלג מערוץ 2 הקלטה של שיחה בין ג'קי מצא - אשר התמנה על ידי אולמרט לעמוד בראש הרשות - לאיש העסקים קובי בן-גור. זה נראה כהוויה סיציליאנית כאשר הם ממנים נציגה מטעמם לתפקיד בכיר, ועליה לזכור למי היא חייבת את קידומה.

מעצרו של דנקנר אינו מעיד על דבר באשר לחשדות המיוחסים לו. ברור כי גם הוא חף מפשע כל עוד לא הוכח אחרת. אך עצם המהלך מלמד על תפנית חיובית בהתנהלות המשטרה והפרקליטות והממונים על שלטון החוק: הרמת המסך מעל להתנהלותן של משפחות ההון בישראל שנגיד בנק ישראל פרופ' סטנלי פישר התריע על ריכוז הכסף שבידן.

פישר החל בכך כאשר העז להדיח את דנקנר מראשות הפועלים. הוא מילא בתחום החקירות הכלכליות את תפקידו של מבקר המדינה מיכה לינדנשטראוס בחשיפת סוגיות של טוהר המידות. הוא היה המתנע. מעצרו של דנקנר אתמול שכאמור אינו מעיד כי החשדות נגדו נכונים הוא עליית מדרגה בהתנהלותו התקינה של שלטון החוק. לברכה ולטובת הציבור.

  • עוד באותו נושא:
  • הולילנד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully