וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוכן סמוי חשף עשרות סוחרי נשק בצפון

קובי מנדל

22.4.2010 / 7:05

34 חשודים בסחר בכלי נשק ובאמצעי חבלה נעצרו הלילה בכפרים שונים בגליל המערבי, הודות לפעילותו של סוכן משטרתי סמוי. מפקד משטרת מרחב הגליל: "נמצה את הדין עם כל מי שייתפס עם עם אמל"ח, גם אם מדובר רק בקליע"

34 חשודים בסחר בכלי נשק ואמצעי חבלה, בהם כאלה הנחשבים ל"בכירים", נעצרו לפנות בוקר (חמישי) במבצע שערכה משטרת מרחב הגליל בהשתתפות מאות שוטרים ביותר מ-40 מתחמים ובתים בכפרים שונים בגליל המערבי. לדברי המשטרה, זה "מבצע ייחודי בהיקפו, המתבצע לראשונה במרחב הגליל כנגד תופעת השימוש באמל"ח והסחר בו". החשודים שנעצרו הם תושבי שפרעם, כבול, שעב, טמרה, מג'דל כרום, מכר ועראבה.

המבצע נערך בתום פעילות בחודשים האחרונים של סוכן סמוי שפעל בקרב סוחרי האמל"ח, מהם רכש כלי נשק. במסגרת עסקאותיו רכש הסוכן הסמוי עשרות כלי נשק וביניהם אקדחים, תתי מקלע מייצור עצמי, תחמושת רימוני עשן ומטעני השלכה. הסוכן רכש את כלי הנשק תמורת תשלום של 12,000 - 17,000 שקל לכל כלי, בעסקאות שהתקיימו ברחבי הגליל המערבי, לעתים קרובות לעיני כל ובמקומות שוקקי אדם. לא אחת קדמו לרכישה בדיקת תקינות של כלי הנשק, על ידי ביצוע ירי בשטח בנוי מתוך בתים ועל מרפסות.

מבדיקת כלי הנשק עולה, כי מרביתם נגנבו והוברחו לארץ ממדינות שכנות. כלי הנשק שנתפסו נשלחו לבדיקת מעבדות לזיהוי פלילי ונמצא כי לא מעט מהם היו מעורבים באירועי פשע שונים, בהם ניסיונות לביצוע רצח ובוצע בהם ירי בשטח בנוי במחוז הצפוני של המשטרה ובמחוזות אחרים במרכז הארץ.

נגד המעורבים יוגשו כתבי אישום בגין סחר באמל"ח ואחזקת אמל"ח . במסגרת זו יחולטו 14 כלי רכב ורכוש נוסף, לטובת אוצר המדינה. הבוקר יובאו החשודים שנעצרו במבצע לדיון בהארכת מעצרם בבית המשפט בעכו.

"פועלים בכל החזיתות"

במהלך החודשיים האחרונים פועלת משטרת ישראל בניסיון להתמודד עם סחר בלתי חוקי בכלי נשק, ובעקבות זאת נרשמה באזור תחנת כרמיאל ירידה של 50% בתופעות של שימוש בכלי ירי, זיקוקין ואמל"ח לסוגיו השונים. מבדיקת הנתונים עולה, כי קיימת ירידה של עשרות אחוזים במקרים של ירי, השלכת רימונים והפעלת חזיזים .

מפקד משטרת מרחב הגליל, תנ"ץ מנחם חבר, אמר בתום מבצע המעצרים: "שוב באה לידי ביטוי הקלות הבלתי נסבלת של הפוטנציאל בשימוש בנשק בקרב עבריינים לצורך שימושים פליליים. אנו במרחב הגליל פועלים בכל החזיתות, על מנת להתמודד עם התופעה הנרחבת ועושים זאת בהצלחה יתרה. לא מזמן חשפנו חוליית גנבי נשקים מחיילי צה"ל. ככל שאנו ממשיכים להתמקד בתופעה, כך מסתברת מידת היקפה. אנו משקיעים בנושא משאבים רבים הן בצד החקירתי והמודיעיני והן בשילוב כוחות משימה בשטח". תנ"צ חבר הוסיף ואמר כי "במקומות שאנו פועלים אנו מצליחים להשיג שקט, אך ההתמודדות קשה כיוון שלחץ במקום אחד יוצר תזוזות למקומות אחרים".

מפקד המחוז הצפוני ניצב שמעון קורן טען כי "אמצעי הלחימה המצויים בידי עבריינים מעורבים בירי לעבר אזרחים תמימים ו/או משמשים כאיום על אנשי חוק ונבחרי ציבור. עלינו מוטלת החובה לנתק את השרשרת הזו ולהביא את העבריינים לדין". ניצב קורן אף אמר כי "מי שייתפס עם עם אמצעי לחימה כלשהו, גם אם מדובר רק בקליע, נמצה עימו את הדין. כל מי שמחזיק נשק ברשיון וייתפס במהלך ירי, גם באירוע שמח כמו חתונה, ייעצר, יישפט ונמליץ שלא לחדש את רשיונו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully