וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוחרר השר לענייני אסירים לשעבר של חמאס

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

22.4.2010 / 0:08

כמעט שלוש שנים לאחר שנלקח למעצר מנהלי שחררה ישראל את וסבי קבהא, השר לענייני אסירים בממשלתו של אימעיל הניה. "האסירים הפלסטינים מחכים לאחדות פלסטינית"

ישראל שחררה אמש (רביעי) את שר האסירים הפלסטיני לשעבר, וספי קבהא. את פניו קיבלו בני משפחתו, יושב ראש הפרלמנט הפלסטיני מטעם חמאס, ד"ר עזיז דוויכ, וכן חברי פרלמנט נוספים מטעם הארגון. עם שחרורו אמר קבהא, ששהה במעצר מנהלי כמעט שלוש שנים, כי האסירים הפלסטינים מחכים בכיליון עיניים לאחדות פלסטינית. קבהא כיהן כשר לענייני אסירים בממשלתו של איסמעיל הניה בשנת 2006.

בתוך כך גירשה ישראל לעזה גם את האסיר הפלסטיני המשוחרר אחמד סעיד סבאח. כלי התקשורת הפלסטינים דיווחו כי בני משפחתו של סבאח, המתגוררים בכפר ד'נאבה שליד טולכרם, המתינו לקבל את פניו במחסום מדרום לחברון אולם הופתעו לגלות שבנם הועבר על ידי ישראל לרצועה, כפי הנראה במסגרת הצו הצבאי החדש המאפשר לגרש תושבי הגדה שכתובתם אינה רשומה בגדה. אם סבאח אכן גורש בשל הצו החדש, הרי שהוא הפלסטיני הראשון שמגורש מהגדה במסגרתו.

סבאח, בן 38, שהה בכלא הישראלי תשע שנים. אחיו אמר לסוכנות הידיעות הפלסטינית "ספא" כי לאחר שאחיו המתין כמעט עשר שנים לראות את בני משפחתו, אשתו וילדיו, הוא גורש לרצועת עזה. יתר בני משפחתו של סבאח הביעו את זעמם על ההחלטה הישראלית "הבלתי צפויה", כלשונם, לגרשו לעזה. חבר הפרלמנט הפלסטיני עבד א-רחמן זידאן גינה את ההחלטה לגרשו ואמר כי היא בבחינת "טיהור אתני והענשה של העם הפלסטיני". לדבריו, הדבר "לא ישפיע על עמידתם האיתנה של האסירים".

עדכון ראשון: 21:28

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully