וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בג"ץ דחה העתירות: הקפאת הבנייה חוקית

גלעד גרוסמן

21.4.2010 / 14:51

עתירות "הפורום המשפטי למען ארץ ישראל" ומועצות אזוריות ביו"ש נגד הקפאת הבנייה בגדה נדחו על ידי בג"ץ, שקבע כי המדינה איזנה בין זכותם של המתנחלים לבין האינטרס המדיני בקידום המו"מ

בג"ץ דחה היום (רביעי) את העתירות שהגישו "הפורום המשפטי למען ארץ ישראל" ו-18 מועצות אזוריות ומקומיות ביהודה ושמרון נגד הקפאת הבנייה בהתנחלויות. "בחנו את כלל טענות העותרים ובאנו לכלל מסקנה כי העתירות לא הצביעו על פגם שנפל בהחלטת הקבינט המדיני-ביטחוני, כמו גם בצו ההתליה המצדיקים את התערבותנו", כתבה הנשיאה דורית ביניש בפסק הדין.

השופטת ביניש הסבירה כי ההחלטה על הקפאת הבנייה היא החלטה מדינית מובהקת, וכפי שעלה מתגובת הפרקליטות לעתירות, מדובר בצעד שנועד לקדם תהליך מדיני מול הפלסטינים. "היקף התערבותו של בית המשפט בהחלטות מדיניות מסוג זה הינו מטבע הדברים מצומצם ביותר ומוגבל למקרים חריגים וקיצוניים בהם ניתן להצביע על פגם חמור שנפל בהחלטה", כתבה ביניש.

היא הבהירה שההחלטה על הקפאת הבנייה שהתקבלה על ידי הקבינט, וכן הצו שהוצא בעקבות ההחלטה על ידי המפקד הצבאי בגדה התקבלו על ידי הגורמים המוסמכים לכך על פי דין ומכיוון שלא נפלו פגמים בקבלת ההחלטה, והעובדה שהמדינה הקימה מנגנון לפצות את המתנחלים בגין נזק ממוני שנגרם להם בשל ההקפאה מוכיחים שמדובר בהחלטה מאוזנת שנתנה משקל הולם לאינטרס המדיני של קידום תהליך השלום מצד אחד לבין שמירה על זכויות המתנחלים מצד שני.

הפורום המשפטי מסר בתגובה כי "ההחלטה של בית המשפט מלמדת על כך כי בעיני ביניש וחבריה, פגיעה בזכויות אווזים לפיתום חשובה יותר מפגיעה בזכויות הפרט של תושבי יו"ש היהודים. החלטת בג"ץ תוריד את אמון הציבור בו לשפל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully