וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא רק בת"א: גם בדמשק אסור לעשן בפאבים

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

21.4.2010 / 13:12

נשיא סוריה ורופא העיניים בשאר אסד חתם על צו נשיאותי האוסר על עישון במקומות ציבוריים במדינה. מי שיפר את הצו יצטרך לשלם קנס של אלפיים לירות סוריות, שהן כ-45 דולר

נשיא סוריה בשאר אסד פרסם צו נשיאותי האוסר על עישון במקומות ציבוריים החל מהיום (רביעי). בדברי הרקע שנכתבו לרגל הוצאת הצו נכתב כי מטרתו של הצו הנשיאותי היא לשמור על בריאות הציבור ולהגביר את המודעות הציבורית לנזקי העישון. לפי הצו, אסור בסוריה לעשן בבתי קפה, בברים, במסעדות, באיצטדיונים, בקולנוע, בתיאטראות, במוסדות ממשלתיים, ביערות, בשמורות טבע ואפילו לא בשדות תבואה בעת עונת הקציר.

הצו החדש, שנכנס לתוקפו היום לאחר שישה חודשי הסתגלות וניסיון, אוסר גם למכור מוצרי טבק במקומות אלה ואף לפרסמם. מי שיעשן במקומות ציבוריים ויפר את ההוראה החדשה צפוי לשלם קנס של אלפיים לירות סוריות (45 דולרים – נ.י). מי שימכור או ייצר טבק צפוי לעונשים כבדים יותר, שעלולים להגיע לקנס של 100 אלף לירות סוריות או מאסר של עד שלושה חודשים. על הצו חתום נשיא סוריה בשאר אסד, רופא עיניים במקצועו.

ד"ר מוסא שאמיה, האחראי על המאבק בעישון במשרד הבריאות הסורי, אמר לסוכנות הידיעות הסורית הרשמית כי הצו החדש חשוב כחלק ממדיניות אחידה למאבק בעישון. הוא קרא לכל חלקי החברה להכיר בנזקי העישון ובסכנות שסיגריות עלולות לגרום למעשנים. "גם אלו שאינם מעשנים חשופים לסכנות רבות בעקבות העישון במקומות סגורים", הוסיף. על אף שאין נתונים מפורטים בנוגע לאחוז המעשנים בסוריה, ידוע כי שיעור המעשנים בציבור גבוה בעולם הערבי, במיוחד בקרב גברים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully