וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דף חדש? ביניש וריבלין הדריכו יחד תלמידים

פנחס וולף

21.4.2010 / 13:19

נשיאת בית המשפט העליון ויו"ר הכנסת הפסיקו לריב והדריכו יחד תלמידי תיכון מפתח תקווה, שהגיעו לסיור בשני המוסדות. ביניש: "יש מתח טבעי בין שני המוסדות, אבל הם משלימים זה את זה"

יושב ראש הכנסת ראובן ריבלין ונשיאת בית המשפט העליון דורית ביניש השיקו היום (רביעי) סיור לימודי משותף לשני המוסדות. השניים ליוו תלמידי י"א מתיכון המכללה למנהל בפתח תקווה בסיור הבכורה אשר משלב את משכן הכנסת ואת בית המשפט העליון.

ריבלין התחיל את הסיור עם התלמידים במשכן הכנסת, ונשיאת בית המשפט העליון הצטרפה אל הקבוצה בגן המנורה שמול המשכן. השניים הלכו יחד עם התלמידים בדרך המחברת את הכנסת לבית המשפט העליון וקיימו סיור בהיכל בית המשפט.

במהלך הסיור אמר ריבלין כי "מהמקום הזה אתם יכולים לחוש בצורה בלתי אמצעית את הדמוקרטיה. כל אחד מבין שבתוך מערכת דמוקרטית יש תזיזיתות המאפשרת לקיים דמוקרטיה במלוא עוצמתה. בוודאי שבמערכת שיש בה מאבק בין הרשויות שואלים מה הגבולות שצריך להציב כדי לחלק את הסמכויות". ביניש אמרה בתגובה לדבריו כי "לא צריך להיות מאבק. יש מתח טבעי בין המוסדות. הוא קיים בכל המדינות הדמוקרטיות. הרשות השופטת והרשות המחוקקת הן שתי זרועות חשובות של המשטר הדמוקרטי שלנו ולמרות שיכולות להיות בעיות שונות, המוסדות משלימים זה את זה. זוהי שיטת המשטר שלנו שהיא ערובה לזכויות אדם ולהמשך הערכים הדמוקרטים". בעקבות הערתה של ביניש על כך שריבלין השתמש במינוח "מאבק בין הרשויות" אמר יושב ראש הכנסת כי הערתה של נשיאת בית המשפט העליון מקובלת עליו וכי מכאן והלאה "לא אדבר על מאבק".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully