וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סליחה, דוקטור?

ד"ר איל נחמיאס

21.4.2010 / 11:22

הריון בגיל מוקדם, זה בריא? ווטרינר הבית של פורינה, ד"ר איל נחמיאס, עונה על השאלות הבוערות

אימצנו לאחרונה כלבת ספנייל מעורבת שחסרה לה רגל אחורית. אמרו לנו שיש לנהוג איתה כמו עם כלבים רגילים, אך שמתי לב שמבנה כף הרגל של רגלה האחורית שונה: היא שטוחה יותר והאצבעות נוטות פנימה ביחס לרגלים הקדמיות. האם יש מקום לדאגה?

יש סיכוי סביר כי הרגל הקיימת עוברת שינויים על מנת להתאימה לעומס השונה והעובדה שהיא נושאת לבד במשקל החלק האחורי. הגוף מפצה על כך במיקום שונה של כף הרגל ובעומס מוגבר על הגידים.

אפשר ורצוי לעשות תרגול בהידרותרפיה על מנת לחזק את השרירים ולמנוע דפוסי תנועה מעוותים. ההליכה בתוך מים בגובה מסוים יוצרת איזון של צורת התנועה יחד עם חיזוק השרירים.

שלום, יש לי חתולה בת 6 חודשים והיא נכנסה להריון. רציתי לדעת אם זה עלול לסכן אותה בגיל כ"כ צעיר?

הריון בגיל כל כך צעיר עלול בהחלט לגרום לסיבוכים ובעיות התפתחותיות שונות. באופן כללי מומלץ בחום לבצע עיקור גם מטעמים בריאותיים וגם מטעמים סביבתיים.

הדוברמן שלי בן שנה ועשרה חודשים, ניזון מאוכל יבש, אבל מאוד אוהב שמן זית עם האוכל, ובלי קשר לזה, גם ברוקולי, עגבניות, מלפפונים, אצות נורי (לסושי), גרגירי סויה וגבינה לבנה בכמויות לא גדולות. אני מגזים?

ראשית חשוב להבין כי תזונה נכונה ואיכותית היא שימוש במזון מסחרי איכותי וטוב, המאוזן לצרכי הכלב. הגיוון הרב של המזון שאת/ה נותן לכלב עלול לגרום למספר בעיות:

א. סירוב לקבל סוג מזון אחד ועיקרי והפיכת הכלב לאנין טעם.

ב. בעיות שונות במערכת העיכול וסכוי גדול יותר לשלשולים וגזים.

ג. בעיות עור שונות –לדוגמא שמן זית לא מתאים להזנה של כלבים ולמעשה יש על כך אף מאמרים שהישוו והראו כי שמן זית עלול אף להזיק ולגרום לבעיות עור שונות.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

הכלבה שלי, לברדורית בת שנה וחצי, אוכלת את הקקי שלה. מה אפשר לעשות בנידון, ולמה היא עושה זאת? מה חסר לה?

אכילת צואה או PICA במינוח המקצועי היא לרוב בעיית התנהגות ולא בעיה תזונתית. הדרך היעילה ביותר היא ליצור מצב בו לכלב אין גישה לצואה כלומר להוציא הרבה ולא לתת לכלב להגיע לצואה שלו. בכל מקרה אפשר לתת קוביות של דלעת מבושלת שמוסיפה סיבים המפחיתים את ריח הצואה המושך כלבים, אפשר להתייעץ עם יועץ לבעיות התנהגות של בע"ח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully