וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הותקפה בידי קרנפה ותובעת מיליונים מהספארי

גלעד גרוסמן

21.4.2010 / 12:10

עובדת בספארי ברמת גן הותקפה בידי קרנפה שהיתה בהריון בעת שהאכילה אותה לפני כשנתיים. כעת היא תובעת פיצוי בגובה 3.5 מיליון שקלים בגין רשלנות

לבית המשפט המחוזי בפתח תקווה הוגשה השבוע תביעת פיצויים בגובה כ-3.5 מיליון שקלים נגד הספארי ברמת גן, על ידי עובדת מטפלת במרכז הזואולוגי, שהותקפה לפני כשנתיים על ידי קרנפה בה טיפלה. המטפלת טוענת שבספארי התרשלו בכך שלא דאגו לקיום מקום עבודה בטוח ולא קבעו נהלים ראויים ובטוחים להאכלת חיות הבר, כפי שהונהגו לחיות הטרף. טרם הוגש כתב הגנה.

בתביעה, שהגישה המטפלת באמצעות עו"ד כרמי בוסתנאי, נטען כי במסגרת עבודתה היתה העובדת אחראית על האכלת חיות הבר בספארי. הנחיות המקום קבעו שהאכלת חיות הטרף תיעשה תוך הפרדה ומניעת מגע בין העובדים לחיות. מנגד, האכלת החיות האחרות בוצעה ללא כל חיץ בינן לבין העובד. העובדת נהגה לנסוע אל שטח פתוח בספארי על גבי טרקטור שהוביל ערימות חציר, אותן היתה פורקת ומפזרת על הקרקע. על פי התביעה, החיות, שהיו מורגלות לכך, היו קרבות ובאות למקום ההאכלה.

לטענת התובעת, בנובמבר 2008, בזמן שפרקה את חבילות החציר, התקרבו אליה ואל עובדת נוספת מספר חיות, בהן הקרנפה ששמה "טנדה" וגורה. בזמן שהתובעת פתחה את ערמות החציר, התנפלה עליה הקרנפה, נגחה בה, העיפה אותה באוויר והטיחה אותה אל הקרקע בעוצמה רבה. כתוצאה מכך, נפגעה העובדת באורח קשה בגופה ואבדה הכרתה.

על פי התביעה, בעת המקרה היתה הקרנפה בהריון, וכמה ימים קודם לכן אף תקפה קרנף אחר. המטפלת טוענת שהנהלת הספארי ידעה, או היה עליה לדעת, על מסוכנותה של הקרנפה, אולם לא הזהירה את עובדיה ולא נקטה באמצעי כלשהו למנוע את התקיפה. רק לאחר התקיפה שונו נהלי האכלת חיות הבר ונאסר על העובדים לרדת מהטרקטור. כמו כן, הותקנה גדר ביטחון סביב הטרקטור המונעת אפשרות של התקרבות או מגע של חיית הבר.

בתביעה נטען, כי כתוצאה מהתקיפה נחבלה המטפלת באופן קשה בראשה ובגבה, והיא אף איבדה את הכרתה. בבית החולים אובחן שהיא סובלת משברים בגב ודימום בראש. מאז התקיפה היא סובלת מסחרחורת קשיי הליכה, קשיי שינה, סיוטים, קושי בריכוז וכאבים בגב ובצוואר. בנוסף, גם מצבה הנפשי הידרדר, ונקבע שהיא סובלת מתסמינים פוסט טראומטיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully