וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פעילי ימין יקיימו צעדת מחאה בסילוואן

פנחס וולף

21.4.2010 / 8:39

המשטרה אישרה לפעילי תנועת "ארץ ישראל שלנו" לקיים ביום ראשון הקרוב צעדת מחאה בכפר שבמזרח ירושלים. מרזל ובן-גביר, שיעמדו בראש הצועדים: "ננהל מאבק ציבורי, עד שישראל תוכיח שהיא בעלת הבית בבירה"

משטרת מחוז ירושלים אישרה הבוקר (רביעי) לפעילי תנועת "ארץ ישראל שלנו", ובהם איתמר בן גביר וברוך מרזל, לקיים ביום ראשון הקרוב צעדת מחאה בכפר סילוואן שבמזרח העיר. לפי הנחיות המשטרה, הצעדה תימשך כשעה ואורכה יהיה כ-700 מטר - מחניון גבעתי עד מרכז הכפר.

צעדת המחאה תצא לדרך תחת הכותרת "דורשים אכיפה שיוויונית". על פי החלטת המשטרה, הצעדה תותר למשך זמן מוגבל תוך השתתפות של עד 70 צועדים בלבד. כמו כן התנתה המשטרה את הצעדה בכך שלא יושמעו במהלכה קריאות הסתה וקריאות גזעניות.

בן גביר ומרזל מסרו בתגובה, כי "הצעדה בכפר השילוח היא תחילתו של המאבק למען אכיפת החוק בירושלים. אנו מצפים שאותם אבירי שלטון החוק שפועלים למען אטימת בית יהונתן יצעדו איתנו, ידרשו את אכיפת שלטון החוק והריסת 216 בתים לא חוקיים של ערבים בכפר. נחזור לכפר פעם אחר פעם. נצלם, נתעד, נגיש עתירות לבית המשפט העליון, ננהל מאבק ציבורי, עד שמדינת ישראל תוכיח שהיא בעלת הבית בירושלים ותחדל מאפליה פסולה וגזענית האוכפת את החוק רק נגד היהודים".

לפני חודש הגישו בן גביר ומרזל את הבקשה למשטרת ירושלים. פעילי הימין נימקו את רצונם לצעוד בתוך השכונה ב"דרישה לאכיפת החוק בכפר השילוח". השניים הוסיפו במכתב למשטרת ירושלים כי "במקום ישנם כ-216 צווי הריסה לבתי ערבים, אך פרקליט המדינה מסרב להורות על ביצועם ולאכוף את החוק". בבקשתם הם נשענים על התקדים שקבע בית המשפט העליון באום אל פאחם, כאשר חייב את המשטרה לאפשר להם לצעוד עם דגלי ישראל בעיר הערבית.

למרזל ולבן גביר יש היסטוריה של צעדות שנויות במחלוקת. לפני כשנה הם ערכו יחד עם פעילי ימין צעדת מחאה באום אל-פאחם ולפני שמונה חודשים צעדו ברהט. בצעדות הללו מחו המפגינים על מה שהם מכנים מדיניות של "האיפה ואיפה" נגד הבנייה הבלתי חוקית של התושבים הערבים במקום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully