וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברמאללה קראו כיכר על שם אחד ממייסדי הפתח

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

21.4.2010 / 0:01

הרשות הפלסטינית קראה לכיכר מרכזית ברמאללה על שמו של אבו ג'יהאד, אחד ממייסדי הפתח וסגנו לשעבר של יאסר ערפאת. אבו ג'יהאד עמד מאחורי הפיגוע במלון סבוי

לאחר שדחתה טקס לקריאת כיכר ברמאללה על שמה של המחבלת הפלסטינית דלאל מוגרבי שביצעה את הפיגוע בכביש החוף בשנות השבעים, קראה הרשות הפלסטינית אתמול (שלישי) רחוב מרכזי ברמאללה על שמו של אבו ג'יהאד, אחד ממייסדי פתח וסגנו לשעבר של יאסר ערפאת, אשר חוסל בשנת 1988 בתוניסיה. אבו ג'יהאד שימש כראש הזרוע הצבאית של אש"ף ועמד בין השאר מאחורי הפיגועים במלון סבוי בשנת 75' ואוטובוס הדמים ב-78'.

בטקס הרשמי השתתפו מזכ"ל נשיאות הרשות הפלסטינית טייב עבד א-רחים, חבר הוועד הפועל של אש"ף עבד א-רחים מלוח ורעייתו של אבו ג'יהאד, אינתיסאר אל-ווזיר המכונה גם אום ג'יהאד. בנאומו בפני משתתפי הטקס אמר עבד א-רחים כי הוא בא כמייצגו של יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן. "הרחוב נקרא על שמו של אבו ג'יהאד מתוך כבוד לו, להיסטוריה שלו ולמאבקו למען חירות ועצמאות", הוסיף. "הוא יישאר לנצח בלבבותינו".

רעייתו, אום ג'יהאד, אמרה: "אנחנו ניצבים היום על מנת להביע את הערכתנו לחללים הנצחיים, שהובילו אותנו לעבר החירות. הטובים בבנינו נפלו למענה". היא ציינה עוד כי ביום זה הם מעלים על נס את זכר חללי פלסטין, האומה האיסלמית והעולם כולו "שנפלו חלל למען חירות וצדק".


עדכון ראשון - 20.4 21:35

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully