וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צה"ל: מתנחלים מהיישוב יצהר היכו חיילים

יהושע בריינר

21.4.2010 / 0:01

כוחות צה"ל התעמתו עם מתנחלים מהיישוב יצהר, שניסו לטענת הצבא להגיע לכפר פלסטיני. בצה"ל אומרים כי המתנחלים היכו מספר חיילים ואף יידו לעברם אבנים. חייל אחד נפצע באורח קל. המתנחלים: "צה"ל ביצע ירי באוויר, זו עליית מדרגה"

ביום העצמאות: כוחות צה"ל התעמתו אמש (שלישי) עם מתנחלים מהיישוב יצהר. בצה"ל טוענים כי המתנחלים שניסו להגיע לכפר הפלסטיני מדמא, דרומית לשכם, היכו במהלך דין ודברים עם כוחות צה"ל מספר חיילים ואף יידו לעברם אבנים. בצה"ל מציינים עוד כי העימות בין הצדדים החל לאחר שהחיילים הציגו בפני המתנחלים צו המורה על "שטח צבאי סגור" ומנעו מהם להיכנס ליישוב הפלסטיני. עוד אומרים בצה"ל כי כתוצאה מהאלימות נפצע חייל באורח קל וכמו כן נוקבו צמיגים של רכב צבאי.

לטענת תושבים ביצהר, הכוח ביצע לאחר העימות ירי באוויר וזאת על אף שבמקום נכחו מטיילים. כוחות משטרה ומשמר הגבול הגיעו למקום וניסו להרגיע את הרוחות. דובר היישוב יצהר, אברהם בנימין, אמר לוואלה! חדשות כי "חד משמעית, תושבים רבים דיווחו על ירי ואף הצביעו על חייל שביצע את הירי. זו עליית מדרגה חמורה מבחינתנו של ירי על עבר תושבים ללא שום סכנת חיים. החייל ביצע ירי וסירב לתת את פרטיו". בתגובה לאקט שבו נהג החייל, חסמו המתנחלים את יציאת הכוחות מהיישוב.

בנימין הוסיף כי "מהבוקר הצבא לא מאפשר לתושבים ולאורחים לטייל כאן בסביבות היישוב. היתה תנועה של תושבים שביקשו להגיע למעיין והצבא ניהל אחריהם מרדף ולא היה דבר לפני כן. בגלל המרדף ביישוב הושלכה לעבר ג'יפ נורת צבע ובעקבות כך יצאו התושבים. אי אפשר להשוות נורת צבע לעומת ירי על תושבים". בתוך כך עצר כוח מג"ב תושב יצהר בחשד למעורבות בעימותים. תושבי יצהר טוענים כי אין לחשוד כל קשר ליידוי האבנים ולהשלכת נורת הצבע. במשטרה טוענים כי החשוד ניקב גלגלי ג'יפ צבאי.

דובר צה"ל מסר בתגובה לעימותים כי "אלימות והרמת ידיים כלפי חיילים, הינה חציית גבול בלתי נסבלת במיוחד ביום חגה של ישראל, יום העצמאות. התנהלות בלתי נסבלת וחריגה זו תטופל על פי חוק ובנחישות הראויה. נכון לשעה זו, צה"ל בשיתוף משטרת ישראל פועלים על מנת להביא את האחראים לאלימות לדין".

ראש המועצה האזורית שומרון גרשון מסיקה גינה בחריפות את האירועים ביצהר ואמר כי "אין לקבל בשום מצב פגיעה אפילו בשיערה משערות ראשם של חיילי צה"ל. אם אכן מישהו פגע בחיילים, יש למצות עמו את הדין בכל החומרה. אני קורא לזרועות הביטחון לחקור היטב. אם אזרח פגע בחייל יש להעמידו לדין, אך יש להפסיק את העלילות על תושבי יצהר כאילו הינם אלימים. רובם ככולם אזרחים כשרים ותורמים למדינה אשר מתנגדים אף הם לכל פגיעה בצה"ל ותורמים לו בכל יחידותיו הקרביות".

עדכון ראשון - 20.4 18:50

  • עוד באותו נושא:
  • יצהר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully