וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחתה נגד הריסת בתים והואשמה בהכשלת שוטר

רמי שני

20.4.2010 / 13:54

ד"ר יערה לבנת רענן הואשמה בהכשלת שוטר במילוי תפקידו כאשר סירבה לצאת מבית שיועד להריסה ביישוב בנגב. "ביום בו נהרג לוחם בדואי בהגנתו עלי, באים להרוס בתי בדואים?"

כתב אישום שהוגש אמש (שני) לבית משפט השלום בבאר שבע נגד דוקטור יעלה לבנת רענן, מאשים אותה ואישה נוספת בהכשלת שוטרים במילוי תפקידם. על פי כתב האישום, ד"ר לבנת רענן, ביחד עם כאמלה אבו סבילה, מהישוב אל שאבי (בין דימונה לנבטים בנגב), ניסו למנוע בסוף מארס שנת 2008, הריסת בתים בישוב שהוצא נגדם צו הריסה על ידי משרד הפנים. "הנאשמת הכשילה את השוטרים בכך שסירבה לצאת מהמקום למרות ההחלטה ולמרות בקשת השוטרים. אבו סבילה פגעה במזיד את ניידת המשטרה, בכך שהשליכה אבנים שפגעו בדופן צד ימין של הרכב", נכתב בכתב האישום.

ד"ר לבנת רענן הגיעה לישוב, כשהבינה שבמקום עומד להתבצע צו הריסה כלפי מספר בתי מגורים. "כשראיתי את הדחפורים עומדים לעלות על הבית, נכנסתי פנימה והתיישבתי בו", סיפרה. "לבית נכנסו שוטרים לבדוק שהוא ריק. הם ראו אותי ושאלו מה אני עושה בו. הבהרתי להם, שזאת דרך המחאה שלי נגד מדיניות הריסת הבתים. השוטרים ביקשו שאצא כי עומד צו הריסה כלפי הבית. עניתי שלא אצא על רגלי כי אני מתנגדת לפעילות הזאת של הריסת הבתים. הם הביאו תגבורת של שתי שוטרות ושני שוטרים, שהרימו אותי והוציאו אותי מהבית". רענן טענה כי השוטרים לא אמרו לה בשום שלב של המפגש עימם והוצאתה מהבית, שפעולתה היא בגדר הכשלת שוטרים והיא לא ידעה שזו המשמעות של ישיבתה בבית.

ביום בו בוצע צו ההריסה כלפי הבית, פגעו מחבלים בכוחות צה"ל, לא הרחק מקיבוץ בארי, שם התגוררה רענן עד לפני מספר חודשים. "בתקרית הזאת נהרג לוחם בדואי", סיפרה. "אנחנו שמענו את הקולות ואחר כך הבנו מה התרחש, כששמענו על כך בחדשות. הגעתי לכפר בסערת רגשות. אני לא מבינה, איך ביום שבו נהרג לוחם בדואי על הגנת הבית שלי, יצאו פקחים של משרד הפנים לבצע הריסת בתים במגזר, כאילו כלום לא קרה. זאת היתה הדרך שלי למחות על כך. זה חוסר רגישות משווע". ד"ר לבנת רענן היא אנתרופולוגית, המרצה במחלקה למנהל ומדיניות ציבורית במכללת ספיר. לאחר שהוצאה מהבית, היא נלקחה לניידת משטרה ונעצרה לחקירה. בהודעת חשוד שנגבתה מפיה בעת החקירה, רשם החוקר לכאורה מפיה שהיא הביעה חרטה על מעשיה. "זה ממש לא נכון. לא הבעתי חרטה על מה שעשיתי", זעמה.

במעמד הגשת כתב האישום טענה עורכת הדין המייצגת את רענן, גבי לסקי, כי יש לבטל אותו בשל הגנה מן הצדק. היא הציגה שתי טענות התומכות לדבריה בקביעה זו. העובדה שהמדינה פועלת להכשרת בתים בכפרים הבלתי מוכרים ומתן חנינה גורפת לפעילי ימין, שניסו למנוע בגופם הריסת חבלי התיישבות ברצועת עזה ויהודה ושומרון. במועצת הכפרים הבלתי מוכרים טוענים שיש צוי הריסה כלפי 40 אלף בתים וכי צוי פינוי והריסה אכן מוצמדים לבתים או ניתנים לתושבים, אך הם אינם יכולים לדעת כלל מתי יופעל צו ההריסה בידי הרשויות ולפעול בהתאם בדרך משפטית. המשך המשפט יהיה בחודש ספטמבר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully