וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גאווה לנתניהו: אבנר - מקום 3 בחידון התנ"ך

פנחס וולף, מערכת וואלה! חדשות

20.4.2010 / 13:34

כלת חידון התנ"ך העולמי היא אור אשואל מכפר סבא, אבל את ההצגה גנב דווקא בנו של ראש הממשלה אבנר נתניהו שהצליח להגיע למקום השלישי והמכובד. האב הגאה אפילו לא ניסה להסתיר את התרגשותו

תאגיד כאן

(באדיבות הערוץ הראשון)

חידון התנ"ך העולמי נערך היום (שלישי) כבכל יום עצמאות בירושלים. כלת חידון התנ"ך היא אור אשואל מכפר סבא, הסגן ראשון הוא אלעד נחשון מתיכון דה שליט ברחובות. ובמקום השלישי עומד נצר למשפחת נתניהו - אבנר נתניהו בנו הצעיר (בן 15) של ראש הממשלה בנימין נתניהו.

את החלק הראשון של החידון סיים אבנר נתניהו במקום החמישי עם 57 נקודות. לאחר מכן בחלק השני החלו המתמודדים שעלו לצבור נקודות מנקודת ההתחלה. את השלב השני סיים אבנר נתניהו במקום הראשון עם 35 נקודות. השלב השלישי הוא השלב בו מציג ראש הממשלה את שאלתו, מכיוון שלראשונה בתולדות חידון התנ"ך משתתף בנו של ראש הממשלה כאחד המתמודדים, את השאלה קיבל נתניהו כשעה לפני הצגתה, זאת במטרה למנוע מראית עין של ניגוד עניינים. המעטפה הועברה לראש הממשלה בזמן שהמתמודדים כבר ישבו על הבמה. ראש הממשלה פתח את המעטפה במקום מושבו באולם, וקרא בשידור חי את השאלה שאליה הוא נחשף לראשונה רק בשלב זה.

נתניהו פתח את דבריו בהתרגשות ואמר כי "אני נמצא כאן במעמד מיוחד, אני כאן גם כאבא". נתניהו חזר מיד לתפקידו כראש הממשלה ואמר כי "אנחנו מעמידים את חידון התנ"ך השנה בסימן תחיית השפה העברית. אנו עם שחזר לדבר בשפתו, בחיי היומיום זהו נס ופלא".

אבנר שלומד בבית הספר שליד האוניברסיטה בירושלים (הליד"ה) הגשים בכך את חלומם לא רק של הוריו אלא מסתבר גם של מנחה החידון אבשלום קור, שאמר כי מאז ומעולם רצה שיגיע תלמיד מהליד"ה לחידון התנך העולמי. אבנר תלמיד כיתה ט' נוהג ללמוד תנ"ך מעת לעת עם סבו בן ה-95, אביה של שרה נתניהו הסופר שמואל בן ארצי, ששימש במשך שנים כמורה לתנ"ך ואף חיבר את ספר הלימוד לנבחני חידוני התנ"ך – 'התנ"ך שעשועי'. נראה שתחביב לימוד התנ"ך עבר בתורשה לאבנר.

בנו של ראש הממשלה הוא לא הראשון ממשפחתו שהעפיל לשלבים גבוהים בחידון התנ"ך. קדמו לו שלושת אחיה של שרה נתניהו: אמציה בן ארצי, אשר היה סגן חתן התנ"ך העולמי לנוער יהודי, מתניה בן ארצי ניצח בחידון התנ"ך הארצי, וחגי בן ארצי הוכתר לחתן חידון התנ"ך העולמי. גם שרה נתניהו נבחרה להשתתף בחידון התנ"ך של שנת 1973, שבוטל בעקבות מלחמת יום הכיפורים.

"איזו התרגשות", סיכם ראש הממשלה את החידון. "אני רוצה להגיד שמאוד התרגשתי - על הבן שלנו, זה טבעי ומאוד התרשמתי מההישגים של אור, של אלעד ושל כל שאר המתמודדים שהם אלופי תנ"ך אחד אחד". נתניהו המשיך ואמר כי "דוד בן גוריון אמר שמסד הקיום הלאומי שלנו הוא ספר הספרים. לימוד התנ"ך יהיה נכס צאן ברזל של הנוער. בחנוכה הקרוב ייערך חידון התנ"ך למבוגרים ונחזיר את המסורת הזו בכל העוצמה כי זה יסוד הקיום של עם ישראל ושל מדינת ישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully