וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאות אלפים יצאו לטייל ברחבי הארץ

פנחס וולף

20.4.2010 / 19:00

המוני מטיילים גודשו את שמורות הטבע והפארקים וחגגו את יום הולדתה ה-62 של מדינת ישראל. חופי הכנרת התמלאו עד אפס מקום באזרחים שבחרו להעביר את היום באכילת בשר. אחרי הטיולים והפקקים יוענק הערב פרס ישראל המסורתי

שי מכלוף

(צילום: שי מכלוף, עריכת וידאו: עידן גוראל)

האם יש דרך טובה לחגוג את עצמאותה של מדינת ישראל מאשר טיולים בשביליה?, או אולי חנייה במקום אחד וזלילה של קילוגרמים רבים של בשר. מאות אלפי מטיילים בחרו היום (שלישי) לארוז את חפציהם ולחגוג את יום העצמאות ה-62 של מדינת ישראל בטיולים ברחבי הארץ.

מרשות הטבע והגנים נמסר כי האתרים הפופולריים ביותר הם שמורת החולה, תל דן, אפולוניה, הגן הלאומי מצדה ושמורת הבניאס. כמו כן הפארק הלאומי באשקלון נסגר עקב עומס המטיילים ויער חדיד מלא גם הוא עד אפס מקום. בחורשת טל, מעיין חרוד, נחל שניר וגן לאומי מקורות הירקון נרשם עומס מטיילים רב ולמטיילים מומלץ לפנות למוקד המידע של הרשות בטלפון *3639 בטרם הגיעם למקום.

המוני המטיילים לא נרתעו ממזג האוויר השרבי והטמפרטורות הגבוהות. מזג האוויר השרבי, בעיקר בהרים ובפנים הארץ, ובמישור החוף נרשמו טמפרטורות גבוהות מהרגיל. על פי השירות המטאורולוגי, לקראת הלילה השרב יישבר, וייתכן גשם מקומי קל בעיקר בצפון הארץ. עקב מזג האוויר השרבי הצפוי נדרש הציבור להקפיד על כללי בטיחות אש. חגיגות יום העצמאות והמטיילים הרבים גרמו כצפוי לעומסי תנועה גדולים ברחבי הארץ.

בתוך כך, נמשכות גם החגיגות הממלכתיות: נשיא המדינה שמעון פרס קיים הבוקר חגיגת עצמאות מרכזית בהשתתפות כל הצמרת המדינית-בטחונית בבית הנשיא בירושלים. באירוע השתתפו ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר הביטחון אהוד ברק, הרמטכ"ל גבי אשכנזי וכל אלופי המטה הכללי בהווה ובעבר.

בערב: הענקת פרס ישראל

האירוע נפתח בשעה 9:15 כשמטס כבוד חגיגי של מטוסי ומסוקי קרב ומייד בסיומו יחל המופע המרכזי על מדשאת בית הנשיא. במסגרת המופע "שרים עצמאות עם הנשיא" יבחרו המנהיגים את שירי העצמאות האהובים עליהם. אחר כך העניק הנשיא תעודות הצטיינות למאה ועשרים חיילים וקצינים מכלל יחידות צה"ל.

ב-10:00 יצא משט הראווה מחופי הכרמל בחיפה ועבר לאורך חופי ישראל. המשט כולל 12 כלי שיט מסוגים שונים, ביניהם ספינות טילים של חיל הים, אוניית פיקוד ימי, דבורות, כלי שיט לביטחון ימי ועוד. בשעה 12:00 המשט עבר מול חוף הרצליה. ומשם ימשיך וינוע לאורך חופי תל אביב. בשעה 15:00 יסתיים המשט מול חופי אשקלון.

ב-11:00 החל במרכז הארץ מטס מסוקים, המורכב משלושה מסוקי יסעור, והוא יעבור במרכז הארץ, בין היתר מעל שמי ירושלים, רחובות, תל אביב וחדרה. מטס הקרנפים (הכולל שלושה מטוסי הרקולס) ומטס מטוסי הקרב (הכולל מטוס בואינג, F-16, F-16, יעברו מעל באר שבע, ירוחם, דימונה, ערד, קרית גת, בסיס תל נוף, בית שמש, ירושלים, פצאל, ובית שאן.
ב-11:30 נערך מופע אווירובטי מעל בית הנשיא בירושלים, וב-11:50 מעל בנייני האופרה בתל אביב.

ב-17:00 ייפגש הנשיא פרס עם נציגי הסגל הדיפלומטי והקונסולרי המוצבים בארץ, שיגיעו לברך את נשיא המדינה ביום העצמאות ה-62 למדינת ישראל. באירוע ישתתף גם שר החוץ אביגדור ליברמן, שגרירים, נספחים צבאיים, מפקדי כוחות השלום במזרח התיכון, ראשי העדות, ראשי ערים ומוזמנים נוספים.

ב19:30 יוענק פרס ישראל בטקס המסורתי שייערך בבנייני האומה בירושלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully