וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אל על ביטלה את טיסות החילוץ לבריטניה

עומר רבין

20.4.2010 / 13:21

בריטניה הודיעה כי נמל התעופה בלונדון יישאר סגור וכתוצאה מכך טיסות החילוץ שתכננה אל על לבריטניה בוטלו. טיסות החילוץ לפריז ייצאו כמתוכנן, ובחברה יקיימו הערכת מצב הערב

בתום הערכת מצב מיוחדת, הוחלט הבוקר (שלישי) באל על לחדש את פעילות החברה גם בקווים ללונדון ופריז המהווים יעדים בעלי נפח משמעותי בתנועה האווירית הישראלית לאירופה.

אולם בצהריים חזרה בה אל על מהחלטה להוציא טיסות ללונדון לאחר שבריטניה הודיעה כי היא אינה פותחת את שדה התעופה לטיסות. אל על תוציא שתי טיסות אחר הצהרים לפריז ותקיים הערכת מצב נוספת בהמשך.

מלבד הטיסות המיוחדות תשיב היום אל על את נוסעיה מיעדים נוספים ביבשת ובהם מרסיי, וינה ובודפשט. טיסה נוספת תצא ממוסקבה שברוסיה בשעה 2:00 הלילה. לעומתן, ביטלה אל על את טיסותיה שתוכננו ליעדים אחרים ביבשת ובהם מילאנו, סנט פטרבורג, ציריך, מינכן, ברלין, ג'נבה, וורשה, בריסל, ברטיסלבה ופרנקפורט. כמו כן בוטלו חלק מהטיסות שתוכננו לפריז בשל לוח הזמנים החדש בשדה.

בחברה מפצירים בנוסעים ליצור קשר עם המוקד או להתעדכן בהתפתחויות האחרונות באתר החברה קודם היציאה לנמל התעופה בן גוריון או לנמלים השונים באירופה מהם מפעילה החברה את טיסות החילוץ שאושרו לה.

גם בקרב יתר חברות התעופה באירופה ניכרים מאמצים בשעות האחרונות להביא לאישורן מספר רב של טיסות במטרה לנצל את התבהרות השמיים וההפוגה בהתפרצות הר הגעש. גורם ישראלי העובד באחד משדות התעופה ביבשת אמר הבוקר לוואלה! חדשות: "התחושה היא של כאוס - סוף סוף מאפשרים לחברות לטוס באופן חופשי יותר, אבל אף אחד לא יודע מה יקרה ברגע הבא והאם השמועות על גל שני של התפרצויות אפר וולקני מבוססות. לכן כל החברות נאבקות בשיניים על מקומות ברצף הטיסות ומנצלות כל חלון זמן אפשרי כדי להטיס כמה שיותר נוסעים ולצמצם את הנזק שלהן".

רשות בקרת התעופה הבריטית אישרה הבוקר כי ענן אפר נוסף מתקדם בשעות האחרונות מכיוון איסלנד לשמי בריטניה והוא עשוי להביא לחידוש או הידוק הסגר האווירי במדינה.

על פי ההערכות בשוק התעופה, נאמד הנזק לחברות בסכומים הנעים בין 200 ל-300 מיליון דולרים ליום. כלכלנים טענו בסוף השבוע כי המשך הסגר האווירי באירופה או עד אמצע השבוע הקרוב עלול להביא לפגיעה קשה בכלכלת אירופה, לעיכוב ביציאתה מהמשבר הכלכלי הגלובלי, להיחלשות נוספת בערכו של האירו וכן לפגיעה במעמדם של מנהיגי היבשת אשר למעשה נצורים ואינם יכולים לקחת חלק בפורומים בינלאומיים משך תקופה זו.

עדכון ראשון: 9:20

המדריך המלא לתקועים באירופה

לא מצליחים לעלות על טיסה? מחפשים דרך לצאת מאירופה? וואלה! חדשות מחברת אתכם ישירות לצינורת המידע בדרך ליציאה מהיבשת. לחצו על מדריך החירום לתקועים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully