וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרשות שחררה את מתכנן הפיגוע בדימונה

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

19.4.2010 / 13:11

ואא'ל אל-ביטאר, פעיל חמאס, היה מעורב בתכנון פיגוע ההתאבדות בדימונה בפברואר 2008, שבו נרצחה תושבת העיר. הוא נחשב למבוקש על ידי כוחות הביטחון הישראליים

הרשות הפלסטינית שחררה היום (שני) את ואא'ל אל-ביטאר, פעיל חמאס שהיה מעורב בתכנון פיגוע ההתאבדות בדימונה בפברואר 2008, שבו נרצחה תושבת העיר. אל-ביטאר, תושב חברון, נעצר לפני כשנה וחצי על ידי מנגנוני הביטחון הפלסטיניים והועבר לבית הכלא של הרשות הפלסטינית ביריחו. עד היום הוא נחשב למבוקש של כוחות הביטחון הישראליים בשל מעורבותו בפיגוע.

לפני יותר משנתיים, בפברואר 2008, התפוצצו שני מחבלים מתאבדים בדימונה. את הפיגוע תכנן שיהאב נתשה, אחד מבכירי הזרוע הצבאית של חמאס בחברון. מספר חודשים לאחר הפיגוע בדימונה חוסל נתשה בעת שהסתתר בביתו של אל-ביטאר בחברון, שנחשב ליד ימינו. מספר חודשים לאחר מכן עצרו כוחות הביטחון הפלסטינים את אל-ביטאר והעבירו אותו לכלא ביריחו.

במהלך שהותו בכלא הפלסטיני טען אל-ביטאר לא פעם כי כוחות הביטחון הפלסטיניים מענים אותו. בנוסף טענו גורמים בחמאס כי למרות שבתי המשפט האזרחיים ברשות הורו לא פעם לשחררו ממעצר, כוחות הביטחון של הרשות בגדה לא מילאו את ההוראה. היום הוא שוחרר באופן סופי מהכלא. בחמאס חוששים כי כוחות הביטחון הישראליים יעצרו אותו עם שחרורו מהכלא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully