וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: מצרים וסוריה ידונו ב"איומי ישראל"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

19.4.2010 / 12:42

עיתון ערבי דיווח כי משלחת מצרית תצא לדמשק "כדי לבחון את האיומים הישראליים להנחית מהלומה צבאית על סוריה נוכח הדיווחים על העברת טילי סקאד לחיזבאללה"

קהיר מייעצת לדמשק? העיתון הכוויתי "א-דאר" דיווח הבוקר (שני) מפי מקורות מצריים כי ביממה האחרונה התנהלו מגעים מדיניים וביטחוניים בין מצרים לסוריה "כדי לבחון את האיומים הישראליים להנחית מהלומה צבאית על סוריה נוכח הדיווחים על העברת טילי סקאד לחיזבאללה". לטענת המקורות, "קהיר מתכוונת לשגר לדמשק ביממה הקרובה משלחת מצרית בכירה, וייתכן כי ראש המודיעין עומאר סלימאן עצמו יבקר אף הוא בסוריה כדי לדון בהתפתחויות האחרונות בנושא ובדרכים לפעול יחדיו".

המתיחות בין ישראל לסוריה התגברה השבוע בעקבות הפרסומים לפיהם סוריה העבירה באחרונה טילי סקאד לחיזבאללה בלבנון. לפי הפרסום, הנשען על מקורות אמריקאים, בעקבות החשיפה העבירה ישראל מסר עקיף לסוריה, באמצעות טורקיה וקטאר, שלפיו תפציץ מטרות בסוריה ובלבנון אם יועברו הטילים לחיזבאללה. דמשק התעלמה מן האיום ובאחרונה העבירה את הטילים.

אתמול התייחס שר החוץ של סוריה וואליד מועלם לדיווחים באמרו כי "הסערה המלאכותית" שעוררה ישראל בעניין הברחת טילי הסקאד מסוריה לחיזבאללה היא "היערכות למתקפה". הוא הכחיש בשיחה עם העיתון הסורי "אל-ווטן" כי סוריה העבירה טילי סקאד לחיזבאללה וטען כי "אין שום הברחת נשק. כל הסיפור הומצא על ידי ישראל".

העיתון דיווח במקביל כי המשלחת המצרית הבכירה צפויה אף להגיש לנשיא סוריה בשאר אסד הזמנה רשמית "לבקר בדחיפות במצרים כדי להמשיך ולדון בנושא זה". בימים האחרונים דווח כי אסד מתכוון להגיע בימים הקרובים למצרים כדי לבקר את עמיתו המצרי חוסני מובארק המתאושש בשרם א-שייח' מניתוח להסרת כיס המרה שעבר לפני יותר מחודש בגרמניה. אתמול אף דיווח עיתון כוויתי כי אסד צפוי להגיע בתוך יממה או שתיים למצרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully