וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רה"מ: מתפללים לשלום, אך אוחזים גם בחרב

פנחס וולף

19.4.2010 / 11:16

ישראל מתייחדת עם זכר 22,684 הנופלים. ראש הממשלה נתניהו נשא דברים לזכרם בהר הרצל ואמר: "נגשים את חלומם. ידנו מושטת לשלום, והשנייה אוחזת בחרב דוד כדי להגן עלינו". ברק: החללים הם המחיר ההכרחי של ריבונות ישראל

גדעון צנטנר

(צילום: שי מכלוף, עוז מרון, גדעון צנטנר, עריכה: רן צימט, קריינות: אילן שניג)

ראש הממשלה בנימין נתניהו נשא דברים הבוקר (שני) בטקס האזכרה הממלכתי לזכרם של חללי מערכות ישראל שנערך בבית העלמין הארצי בהר הרצל בירושלים. בטקס נטלו חלק, בין היתר, נשיא המדינה שמעון פרס, נשיאת בית המשפט העליון דורית ביניש, הרמטכ"ל גבי אשכנזי, מפכ"ל המשטרה דודי כהן והרבנים הראשיים לישראל.

נתניהו אמר כי "ביום הזה העם כולו מחבק את כל האבות, האחים, האחיות, הבנים, הבנות והרעיות של משפחת השכול. האובדן שלנו קשה מנשוא, אך עלינו להמשיך את דרך יקירינו ולהגשים את חלומם. ידנו מושטת לשלום לכל שכנינו, אך היד השנייה אוחזת בחרב כדי להגן נגד אויבנו".

נתניהו סיפר על השכול האישי שלו: "לכל משפחה דרך משלה להתמודד עם האובדן. אני זוכר את אמי צילה יושבת בסלון בית הוריי, בוהה למרחקים ופתאום עלה חיוך על פניה. שאלתי אותה: 'אמא, על מה את חושבת?, והיא ענתה לי: 'אני חושבת על יוני, על יונל'ה שלי'. היא הוסיפה: 'יש לי רק זכרונות טובים'".

"מחיר שלא רצינו בו"

יו"ר הכנסת ראובן (רובי) ריבלין נשא דברים לזכר הנופלים בטקס שנערך בהר הזיתים. ריבלין אמר כי "מול פני חלקות הגיבורים, נודיע בשער בת רבים: לעיר הזו יימצאו מגיניה. מי שנלחם למענה אז, כשנחמסה בידי זדים, לא יעמוד מנגד, גם הפעם. וגם אם בתוכנו יש שנחלשו, שציון הולכת ומתחלפת להם באוגנדה והם מבקשים לחלק את עירו של דוד המלך: אנחנו ואתם משפחות יקרות, והמצבות האילמות, של אלו שמתו על הארץ ועל העיר ועל העם - לא נחשה. לא נשב בחוסר מעש כשיבקשו להרים יד על העיר שחוברה לה יחדיו".

ריבלין הוסיף כי "לא מקרה הוא שכל בית יהודי נוסף בירושלים, בעיר דוד, בעיר העתיקה ובשכונות אחרות בעיר, מזעזע את אמות הספים בעולם כולו".

שר הביטחון, אהוד ברק, השתתף היום בטקס יום הזיכרון בבית הקברות הצבאי בקרית שאול. ברק אמר בטקס כי, "22,684 חללי מערכות ישראל הם המחיר ההכרחי, שלא רצינו בו, מחיר ריבונות ישראל, בדור הזה. מדינה איננה ניתנת לעם על מגש של כסף. והחרות ניתנה רק לאלה המוכנים להגן עליה. ערב יום העצמאות ה-62, מדינת ישראל חזקה ומרתיעה. דרוכה מול כל איום קרוב כרחוק, ונכונה להושיט מעמדה של כוח – יד בוטחת לשלום אל שכניה. ומי ייתן ולא נדע עוד שכול ויתגשם בהם הפסוק "ונתתי שלום בארץ ושכבתם ואין מחריד".

מדינת ישראל מתייחדת היום עם 22,684 בניה ובנותיה אשר נפלו במערכות ישראל ובפעולות האיבה. אירועי היום נפתחו בצפירה בת שתי דקות שנשמעה בשעה 11:00, וכעת נערכים למעלה מ-40 טקסי זיכרון ברחבי המדינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully