וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עיתון סורי: ישראל לא תחליט מתי לצאת למלחמה

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

19.4.2010 / 10:11

העיתון הסורי הממסדי "תישרין" גינה במאמר המערכת שלו את "שאיפותיה התוקפניות של ישראל" וקבע כי מועד המלחמה שתפרוץ בין המדינות אינו תלוי רק בה. מנגד, שר הביטחון ברק אמר הבוקר כי אין כוונה ליזום מתקפה בצפון

העיתון הסורי הממסדי "תישרין", המבטא את עמדתו של המשטר, פרסם הבוקר (שני) מאמר מערכת המציג ביקורת חריפה במיוחד על ישראל. בין היתר, נכתב במאמר, כי אף שפניה של ישראל למלחמה, הרי שמועד המלחמה אינו תלוי רק בה.

המאמר התייחס גם למה שכינה "התוקפנות הישראלית": "שאיפותיה התוקפניות של ישראל וסירובה לשלום הפכו כיום גלויים מאי פעם", נכתב בו. "העולם כולו מבין שרצונה של סוריה בשלום הוא רצון אמיתי, אולם הוא לא יוכל להפוך למציאות בגלל שממשלת ישראל מעוניינת לישון ולקום עם רעם התותחים, ריח ההשמדה ההמונית, התפזרות חלקי גופות התינוקות הערבים ועם תמונות ההרס שאין להן גבול, ואף אחד לא יכול לקבל זאת מלבד ישראל".

תישרין התייחס אף לאיומיה של ישראל לתקוף: "איומיה של ישראל, שאותם היא משגרת מפעם לפעם, מבטאים את עומקו של המשבר הפנים-פוליטי שבו היא שרויה, ואת גודל המבוכה שבו שרויים הממסד הביטחוני והפוליטי", נכתב עוד. "מבלי לדון ביכולתה של ישראל ליישם הלכה למעשה את איומיה, הרי שהדיבורים על כך מזכירים כי יש לה יכולת אווילית לעשות שימוש בנשק הרסני. הדיבורים הללו חייבים לגרום לעולם ולקהילה הבינלאומית לחייב את ישראל להתפרק מהנשק להשמדה המונית ובתוכו הנשק הגרעיני".

כותבת המאמר ציינה כי המשך התנהגותה של ישראל, "לעתים בשיגור הצהרות פומביות ולעיתים בהדלפות לתקשורת, יש בו כדי להוכיח שטרם נולד בישראל אדם חכם אחד. הדבר מצביע גם על כך שישראל מנסה בכל האמצעים העומדים לרשותה להשליך את כישלונה ואת המשבר הצבאי והפוליטי שלה – שלא היה כדוגמתם – לעבר מדינות אחרות באזור, תחת אמתלות והאשמות חסרות בסיס".

הכותבת הוסיפה, כי "ישראל שמה פעמים רבות את מבטחה בלחץ האמריקאי על סוריה וכן באמברגו הדיפלומטי והכלכלי עליה. בנוסף שמה את מבטחה בחרחור ריב בין סוריה לאירן. בנוסף לכך, היא עודנה שמה את מבטחה בהיגיון של הכוח הצבאי. אולם על אף כל אלו, היא שכחה או שמא העלימה עין מכך שכף המאזניים בקרב נוטה פעם לצד זה ופעם לצד אחר. ההחלטה לצאת למלחמה איננה כבעבר החלטה של ישראל בלבד, למועדים יש חישובים אחרים"

"אין סיבה שתפרוץ מלחמה"

בעוד בסוריה מדברים על התקופנות הישראלית, שר הביטחון אהוד ברק העריך הבוקר, כי אין סיבה שתפרוץ מלחמה בקיץ, והבהיר, כי לישראל אין כוונה ליזום מתקפה בצפון. בראיון לקול ישראל אמר ברק: "אני חושב שאין סיבה שתפרוץ מלחמה... האבחנה היסודית היא לשאוף להתקדמות מדינית. אפס מעשה לא מוביל אותנו לדבר". ברק אמר את הדברים בעקבות אזהרת מלך ירדן עבדאללה, לפיה אם לא תהיה התקדמות במו"מ המדיני בין ישראל לפלסטינים, עלולה לפרוץ בקיץ מלחמה במזרח התיכון.

אולם, ביום שלישי שעבר היתה הנימה תקיפה יותר. שר הביטחון התייחס לפרסומים לפיהם סוריה מעבירה טילי סקאד לחיזבאללה בלבנון, ואמר: "אנחנו עוקבים אחרי מה שקורה בלבנון, ההתעצמות שם נראית לנו הפרה בוטה של החלטות מועצת הביטחון".

ברק הוסיף: "מזמן אמרנו את דעתנו - אין לנו כוונות תוקפניות כלפי לבנון, ואנחנו ממליצים ומצפים מכולם לשמור על שקט, אך כפי שאמרנו, הכנסת מערכות שמפרות את האיזון מסכנות את היציבות והשקט".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully