וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרס: "שאויבינו לא יזלזלו ביכולותינו"

19.4.2010 / 0:00

מדינת ישראל מתייחדת עם 22,688 הנופלים בקרבות ישראל ובפעולות האיבה. בצפירת דומיה בת דקה שנשמעה ברחבי הארץ, נפתחו אירועי יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ונפגעי פעולות האיבה

תאגיד כאן

(הערוץ הראשון)

נשיא המדינה שמעון פרס נאם הערב (ראשון) בטקס לפתיחת אירועי יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ונפגעי פעולות האיבה שנערך ברחבת הכותל המערבי והזהיר מפני הגורמים "המנסים לכלותינו. ובראשם, שלטון אירני עריץ השואף להשתלט על המזרח התיכון, לשתקו בנשק מאיים, ובהפצתו שנאת ישראל כדי להרדים חששות ערב". הנשיא הוסיף כי אסור לישראל לזלזל באיומים, "אבל להם אסור לזלזל ביכולותינו".

פרס ניצל את ההזדמנות בכדי להזכיר למדינות העולם את האיום האירני ואמר כי "האיום על שלום העם היהודי הוא תמיד פתח לאיום על העולם התרבותי כולו. על שלומו ועל ערכיו. אנחנו נעמוד כפי שאנו יודעים, עד אשר העולם הנאור יתעורר לסכנה הנשקפת לו. לו, לא פחות מאשר לנו". "גורל ישראל הוא כגורל בן יחיד בהיסטוריה האנושית", אמר פרס, "ללא אח באמונה. ללא אחות בשפה. ללא שותף בגורל. ללא עומק טריטוריאלי. ללא עושר טבעי. כוחה של ישראל בא מעוצמת אמונתה".

הרמטכ"ל רב-אלוף גבי אשכנזי נאם אף הוא בטקס ברחבת הכותל והזהיר מפני חוסר שוויוניות בנשיאה בנטל. "הגיע העת שנוודא כי כל אחד מבנינו ומבנותינו, דתיים וחילוניים, יהודים ובני מיעוטים, יישאו בנטל ויתרמו את חלקם בעיצוב פניה של החברה שלנו, שהיא חלק בלתי נפרד מהחוסן הלאומי של מדינת ישראל", אמר אשכנזי, "שמירה על האחדות הזו, על השוויוניות והנשיאה המשותפת בנטל – זוהי דרכנו לתת לארץ הזו, ארץ המצבות והאבנים הדוממות, את טעם החלב והדבש שהיא זכאית לו".

הרמטכ"ל גם שלח מסר לאויבי ישראל לבל יתקיפו את ישראל. "גם במלאת לנו שישים ושתיים שנות עצמאות, טרם השלימו חלק משכנינו, הקרובים והרחוקים, עם זכותנו למדינה עצמאית וריבונית", אמר, "מולם ערוך צה"ל על גיסותיו בסדיר ובמילואים כצבא גדול, חזק, איכותי ומרתיע, המבקש בעוצמתו הפיזית והמוסרית להרחיק מלחמה מן הארץ ואם תתרחש, להכריעה ולנצחה".

22,688 נופלים

טקסי יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ונפגעי פעולות האיבה נפתחו הערב עם הישמע צפירה בת דקה ברחבי הארץ. הטקס המרכזי התקיים כמדי שנה ברחבת הכותל המערבי בירושלים שם נאמו כאמור נשיא המדינה שמעון פרס והרמטכ"ל רב אלוף גבי אשכנזי.

מיד לאחר מכן התקיים ברחבת הכנסת האירוע 'שירים לזכרם' במעמד שר הביטחון ויו"ר הכנסת. ביחידה להנצחת החייל במשרד הביטחון מעריכים כי השנה יגיעו לבתי העלמין הצבאיים ברחבי הארץ כמיליון וחצי בני אדם.

ערב יום הזיכרון עומד מספרם של חללי מערכות ישראל על 22,688 לוחמים ולוחמות. בשנה האחרונה נוספו עוד 113 חיילי צה"ל ואנשי כוחות הביטחון למניין הנופלים, כששני ההרוגים האחרונים בקרב היו רס"ן אלירז פרץ וסמ"ר אילן סביאטקובסקי, לוחמי חטיבת גולני שנהרגו במהלך היתקלות עם חמושים פלסטינים סמוך לכיסופים. מספר הנופלים נספר החל משנת 1860, אז יצאו ראשוני המתיישבים היהודיים מחוץ לחומות ירושלים והחלו בהקמת שכונות יהודיות.

מחר ייערכו למעלה מ-40 טקסי זיכרון ברחבי המדינה לאחר שבשעה 11:00 תישמע צפירת דומיה בת שתי דקות. ראש הממשלה בנימין נתניהו ישתתף בטקס בהר הרצל, שר הביטחון ברק ייקח חלק בטקס בבית העלמין בקרית שאול, שר החוץ אביגדור ליברמן ישתתף בטקס הזיכרון באשדוד ואילו יו"ר הכנסת ראובן ריבלין ישתתף בטקס בהר הזיתים. בהר הרצל בירושלים יתקיים גם טקס זיכרון לנפגעי פעולות האיבה בו ייקח חלק נשיא המדינה.

טקס זיכרון לחללי חיל האוויר יתקיים מחר בהר הטייסים שליד ירושלים במעמד מפקד חיל האוויר האלוף עידו נחושתן וראש אגף המודיעין בצה"ל, האלוף עמוס ידלין, טייס קרב בעצמו. מרים פרץ, אימו של רס"ן אלירז פרץ שנהרג בהיתקלות בגבול עזה תשתתף בטקס שיתקיים מחר בבנייני האומה בבירה.

עדכון ראשון - 20:01

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully