וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פק"ל פלוס

מוראג רובננקו

19.4.2010 / 1:33

אין יום עצמאות בלי על האש, ואין על האש בלי פק"ל קפה. קבלו כמה אלטרנטיבות לשדרוג הטקס הישראלי הקדום ביותר ומתכון לעוגיות שישרדו את נחל יהודייה

אם יש ביטוי ישראלי במיוחד הקשור לקפה, הרי הוא 'פק"ל קפה' - סוג של שעטנז בין עולם הצבא ועולם הקפה. פק"ל (פקודת קבע לחייל) על שום הנחיצות הבלתי מעורערת של ערכה שכזו לכל מי שיוצא לטיול, למילואים, או פשוט לכל מי שמבלה שעות על הכביש. בקיצור - פריט חובה לכל ישראלי באשר הוא.

ערכת הפק"ל הבסיסית כוללת גזיה ובלוני גז, פינג'ן, לפחות 4 כוסות נתונות בגרב (אין לדעת את מי תפגשו בדרך), קפה שחור, סוכר ותה בכלים אטומים היטב (המהדרין יוסיפו גם קקאו ועשבים לתה), כפית (ארוכה! שאפשר יהיה לבחוש איתה) וכל השאר זה כבר מותרות: מגן נגד הרוח, פנס ללילות החשוכים או מסננת - אם אתם נמנים על אנשי התה.

פק"ל בסטייל

אז אמנם פק"ל קפה מתקשר אוטומטית לקפה שחור, אך יש גם פיינשמקערים שמעדיפים גם בשטח ללגום קפה פילטר או אפילו אספרסו.

לשמחתם של הפק"לינקים האליטיסטיים, קיימים בשוק לא מעט שדרוגים שהופכים את חווית הקפה בשטח לאיכותית בהרבה. למשל הסט הבא, שאמנם עולה הון קטן, אך מתיימר לשדרג את החוויה פלאים:

מדובר בסט להכנת קפוצ'ינו של המותג היפני Snow peak, המתמחה בציוד מחנאות. הסט כולל פילטר לקפה וכלי להקצפת חלב, עשויים מטיטניום במשקל 350 גרם בלבד.

לקנקן הפילטר מוזגים מים רותחים, מוסיפים קפה, מחכים 3-4 דקות ומורידים את הידית באיטיות. הכלי להקצפת חלב מצריך חצי דקה של פמפום והתוצאה המתקבלת היא הכי קרובה לקפוצ'ינו שתוכלו לקבל בחיק הטבע.

מחירו: 651 שקלים. ניתן להשיג ב-Alpine Style, רחוב החשמונאים 91, תל אביב 072-2505044.

פק"ל אליטיסטי

אופציה נוספת היא מכשיר ה-Handpresso הצרפתי. מדובר במכשיר המבוסס על משאבת אויר המייצרת לחץ המספיק כדי לייצר אספרסו כהלכתו.

לחץ האוויר נאגר במשאבה ומשם דוחס את המים בחוזקה דרך הקפה, בדומה לתהליך שעובר אספרסו במכונה רגילה. ההגבלה היחידה היא שחייבים מים רותחים, ז"א אין מנוס מלשאת פינג'ן או סיר קטן. הכמות מספיקה לאספרסו ארוך והאיכות - טוענים המומחים - טובה בהרבה מכל אלטרנטיבה אחרת שנמצאת בדרכים, במידה וטחנתם את הקפה כהלכה.

מחיר: 399 שקלים. להשיג בסניפי רשת "לגעת באוכל".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

מצוות טבילה

אך אין ספק שאם כבר משדרגים את פק"ל הקפה הבסיסי, הפינוק האמיתי הוא עוגייה משובחת לטבול או לכרסם ליד. רצוי כמובן תוצרת בית.

ביקשנו מבארי סייג, שף קונדיטור של קונדיטוריית טאטי, מתכון מנצח, קל להכנה ושאפשר לטלטל בקופסה אטומה בלי לחשוש. אז הנה: עוגיות נימוחות שיחזיקו מעמד עד שבועיים, גם בתנאי שדה קשים.

עוגיות פקאן

חומרים:
225 גרם חמאה
80 גרם סוכר
280 גרם קמח
170 גרם פקאן קלוי וקצוץ דק

אופן ההכנה:

1. מערבבים חמאה וסוכר במיקסר עם וו גיטרה עד לקבלת קרם חלק.

2. מוסיפים קמח ופקאן ומאחדים לבצק.

3. מקררים במקרר כחצי שעה.

4. מגלגלים לכדורים במשקל 10 גרם ומסדרים על מגש אפייה.

5. אופים כ-15 דקות בתנור שחומם מראש ל-180 מעלות.

6. נותנים לעוגיות להתקרר לטמפרטורת החדר ואז בוזקים אבקת סוכר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully