וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו: "שלום יושג רק אם נהיה חזקים"

פנחס וולף, מערכת וואלה חדשות

18.4.2010 / 17:39

רה"מ נאם בטקס הפתיחה לאירועי יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ונפגעי פעולות האיבה וציין כי "לא עבר יום אחד שלא הושטנו את ידינו לשלום לשכנינו. למדנו שעלה הזית של השלום יושג רק אם נהיה חזקים, רק אם נהיה מוכנים להגן על מדינתנו, כפי שעשו הלוחמים"

גדעון צנטנר

(באדיבות הערוץ הראשון)

בגבעת התחמושת בירושלים התקיים הערב (ראשון) טקס פתיחת אירועי יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ונפגעי פעולות האיבה. ראש הממשלה בנימין נתניהו פנה בנאומו אל המשפחות השכולות ואמר להן: "אחיי ואחיותיי, אני מכיר היטב את היגון ואת הכאב ואת תחושת האובדן. אני חוויתי את השכול בלבי, ראיתי את הצלקות שהותיר באימי ז"ל, אצל אבי ייבדל לחיים ארוכים ואצל אחי. אני מכיר את האבדון שחווים במשפחת השכול".

על המקום שבו התקיים הטקס אמר ראש הממשלה כי "לפני 43 שנה, סימלה הגבעה הזאת, גבעת התחמושת, עיר פצועה, מכותרת לשניים שבליבה חומה, אבל היום בתוואי של אותה חומה מונחים פסי רכבת קלה שתחבר את שכונותיה הפורחות של ירושלים, אלה שנבנו בעשרות השנים שחלפו מאז אותו יום שאנחנו מציינים היום. פעמיים שילמנו מחיר כבד כדי לשחרר את המצור על ירושלים: בפעם הראשונה במלחמת העצמאות ובפעם השנייה כשהעיר הופגזה במלחמת ששת הימים. אחד הקרבות המכריעים במערכה הזאת התרחש כאן, גיבורים אמיתיים נפלו כאן והם וחבריהם לכל רוחב החזית שינו את מהלך החיים של עמנו, של מדינתנו ושל עירנו".

עוד אמר נתניהו כי "ירושלים שהיתה עד אז עיר חצויה ומצומקת, חזרה להיות עיר של חיים, של יצירה, של התחדשות, בתעלות הקשר של גבעת התחמושת משחקים ילדים, בבריכת הסולטן נערכים מופעי תרבות, בבית תורג'מן שהיה עמדה מבוצרת, יש היום מוזיאון. על קיר המוזיאון ומתווה הכדורים, כתוב בעברית, בערבית ובאנגלית: 'הגבולות שלנו יהיו עצי זית'. לא עבר יום אחד, שלא הושטנו את ידינו לשלום לשכנינו, אפילו לא יום אחד, והיד הזה עדיין מושטת לאלה שרוצים בשלום. ובמהלך השני למדנו שעלה הזית של השלום, יושג רק אם נהיה חזקים, רק אם נהיה מוכנים להגן על מדינתנו, כפי שעשו כאן הלוחמים".

מוקדם יותר נאם יו"ר הכנסת ראובן (רובי) ריבלין. גם ריבלין פנה למשפחות השכולות ואמר כי "לא בחרתם להיות חלק ממשפחת השכול. בעל כורחכם כרתתם ברית דמים עם מדינתנו ועם אדמתנו, והפכתם לבני משפחה אחת - חוצת מוצא, חוצת שיוך דתי ומעמדי. את מעיין חיינו, היא ירושלים, ואת חירותנו, היא ארץ ישראל, אנו חבים לבנינו ולבנותינו שהיו לכופר חיינו, ללוחמים שבגדלות נפשם, בעוז רוחם ובאמונתם, חוללו לנו נס - בהעניקם לנו בעתידם האבוד את עתידנו, את ההזדמנות לבנות ולממש את המחר המקווה שלנו".

עוד אמר ריבלין כי "ראי אדמה, כי אסור לנו לבזבז את ההזדמנות שציוו לנו הנופלים במותם. ראי אדמה כי ידענו לא לבזבז. בקרב על הגבעה הזו שאנו עומדים עליה היום, נהרגו שלושים ושבעה מבנינו, בידי לוחמי חטיבה 17 של צבא ממלכת ירדן שמזה 16 שנים אנו ביחסי שלום עמה. ראי אדמה, כך גם עם מצרים, עמה אנו חולקים 31 שנים של שלום ללא מלחמה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully