וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבו מאזן: "לחצנו על ארה"ב בנושא האסירים"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

18.4.2010 / 18:13

יו"ר הרשות נפגש עם משפחות האסירים הפלסטינים וציין בפניהן כי ההנהגה ברמאללה הפעילה לחצים כבדים על וושינגטון בנוגע ליקיריהן. "אמרנו להם שיפעלו למען שחרור האסירים"

יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן ערך היום (ראשון) פגישה עם משפחות האסירים הפלסטינים, במהלכה אמר, כי ההנהגה הפלסטינית הפעילה באחרונה לחצים כבדים על הממשל האמריקאי בנושא האסירים. הפגישה נערכה לרגל יום האסיר הפלסטיני שחל אתמול.

"הנושא שמעסיק יותר מכל את ההנהגה הפלסטינית הוא נושא האסירים. אנחנו דואגים להם ולבני משפחותיהם", אמר אבו מאזן בפתח הפגישה. הוא ציין, כי ההנהגה הפלסטינית הפעילה באחרונה לחצים כבדים על הממשל האמריקאי בנושא האסירים: "אמרנו להם – 'אם אתם רוצים לעשות משהו עבורנו, תפעלו למען שחרור האסירים".

אבו מאזן אמר עוד, כי "אין שום חוק בינלאומי או הומניטרי שמקבל את המצב שבו חיים האסירים הפלסטינים בבתי הכלא בישראל". לדבריו, "האסירים הפלסטינים הם הקבוצה המכובדת ביותר בחברה הפלסטינית משום שהם אלו שסובלים, והם אלו שמאמינים באחדות לאומית, והם אלו שהובילו את יוזמת הפיוס ולחצו על כולם למען הקמת ממשלת אחדות לאומית. אנחנו רוצים שהם ימשיכו ללחוץ כדי שנגבש אחדות לאומית".

יו"ר הרשות הביע זעם על ארגון חמאס משום שטרם חתם על מסמך הפיוס שגיבשה מצרים: "אנחנו (פתח – נ.י) חתמנו על מסמך הפיוס המצרי מבלי הערות והסתייגויות, אולם לצערנו, חמאס מסתייג ממנו בטענה שיש לו מספר הערות על המסמך", אמר. "אנחנו אומרים להם שרצועת עזה חשובה יותר מכל ההערות. המצב שם הוא פשוט טרגדיה: זיהום המים הגיע לרמה של 100 אחוז, האנשים חיים בעוני וברעב".

אתמול ציינו ברחבי הרשות הפלסטינית את "יום האסיר". במהלכו קיימו התנועות הפוליטיות טקסים בערים מרכזיות בגדה המערבית וברצועת עזה, תוך קריאה לשחרורם של האסירים הפלסטינים הכלואים בבתי הסוהר בישראל. בטקסים הביעו הנואמים את תמיכתם במשפחות הפלסטיניות שיקיריהן עצורים.

לפי דו"ח של הארגון הפלסטיני "סעד לאסיר" פרסם, כ-11 אלף פלסטינים כלואים בבתי הכלא והמעצר בישראל. רוב האסירים, כ-9428, הם תושבי הגדה המערבית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully