וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבטיח מצבות למשפחות אבלות - וברח עם הכסף

רמי שני

18.4.2010 / 17:32

20 חודשי מאסר נגזרו על תושב באר שבע שהונה משפחות אבלות כאשר הבטיח להן להקים מצבה במהירות לזכר יקיריהן. ע"פ כתב האישום הוא גבה אלפי שקלים מבלי לבצע את העבודה

בית משפט השלום בבאר שבע גזר היום (ראשון) 20 חודשי מאסר בפועל על יחיאל בנימין, תושב העיר, שהורשע בהונאת משפחות אבלות, לאחר שהבטיח להן להקים מצבה ליקיריהן שמתו. בנימין נעצר בעקבות תלונות שהוגשו נגדו, לפיהן הוא לא עמד בהבטחתו להקים את המצבות, אך גבה חלק מהתשלום עבור העבודות.

על פי כתב האישום, פנה בנימין אל המשפחות, כבר במהלך ימי האבל, והגיש להן הצעות להקמת מצבות. בחלק מהמקרים הוא הגיע לבתיהן של המשפחות ואת חלקן הוא פגש בבית העלמין. הוא הצביע על כך שיש באפשרותו לסיים את העבודה לפני מועד העליה לקבר וגילוי המצבה. בידיו הוא החזיק מסמך לפיו הוא בעל עסק לעבודות שיש, זייף הזמנות, והראה אלבום תמונות מזוייף, לצורך "הצגת מקצועיותו" בפני המשפחות.

המשפחות שביקשו להסתייע בו להקמת המצבה ליקיריהן, שילמו לו אלפי שקלים כמקדמה על חשבון העבודה. במועד העליה לקבר, ומשהגיעו לבית העלמין גילו כי המצבות לא הוקמו, זאת על אף שבחלק מהמקרים הודיעם הנאשם למשפחות כי הקים את המצבות כמובטח.

השופט יעקב שפסר אמר בהחלטתו כי "מדובר בהתנהגות זדונית, ושיטתית תוך ניצול ציני של קורבנות העבירות, הנמצאים במצב של מצוקה חריג, באירועים המהווים למעשה 'חציית קו אדום', של פגיעה בנורמות ערכיות ומוסריות וזילות הערכים המקודשים בחברתנו".

הוא הצביע על כך שבנימין ביצע שורה של עבירות בהן הורשע לפני למעלה מעשור, אך החליט שלא להביאן בחשבון בשקילת גזר הדין. בנוסף ל-20 חודשי מאסר בפועל, הוא הטיל עליו עשרה חודשי מאסר על תנאי למשך שלוש שנים ופסק שעליו לשלם פיצויים בהקף של חמשת אלפים שקלים וכן קנס בהקף של עשרת אלפים שקלים.

  • עוד באותו נושא:
  • מצבות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully