וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרשת הולילנד: קלנר וצ'רני יישארו במעצר

איילה חננאל וגלעד גרוסמן

18.4.2010 / 19:36

אביגדור קלנר והילל צ'רני החשודים במעורבות בפרשת הולילנד יישארו במעצר, לאחר שבית המשפט דחה את הערעור על מעצרם. השופט קבע כי הם עלולים לשבש את החקירה אם ישוחררו

בית המשפט העליון דחה אחר הצהריים (ראשון) את הערעור על מעצרם של אביגדור קלנר והילל צ'רני, שניים מהחשודים בפרשת "הולילנד", בה חשודים בכירים בעיריית ירושלים בעבר ובהווה בקבלת שוחד בתמורה לקידום פרוייקטים נדל"ניים בעיר.

לפני חמישה ימים הורה בית משפט השלום על הארכת מעצרו של צ'רני בתשעה ימים, זאת לאחר שכבר ישב שבעה ימים במעצר. מעצרו של קלנר, שנעצר יומיים אחרי צ'רני, הוארך פעמיים לאחר שבית המשפט קבע ששחרורם עלול לשבש את החקירה בפרשה.

עורכי דינם של השניים, איתן מעוז וגיורא אדרת טענו שמעצר לתקופה כל כך ארוכה אינו הכרחי וכי היה ניתן לבצע את החקירות נגדם בלי לעצרם. הם הוסיפו כי אם רצו, יכלו השניים לשבש את החקירה קודם לכן. בפרקליטות טענו מנגד שב-12 הימים האחרונים בהם מתקיימת חקירה גלויה בפרשה, נאספו עדויות רבות ויש חשש משיבוש הליכי משפט. הם הציגו בפני השופט עוזי פוגלמן חומר חקירה סודי בפרשה. השופט קבע שיש חשד סביר לביצוע העבירות וכי יש חשש סביר לשיבוש הליכי חקירה ולכן דחה את הערעור.

לופוליאנסקי שוחרר למעצר בית

מוקדם יותר היום שחרר בית משפט השלום בראשון לציון את ראש עיריית ירושלים לשעבר אורי לופוליאנסקי למעצר בית מלא למשך עשרה ימים בערבות של כ-100 אלף שקל. לופוליאנסקי יורשה לצאת לבדיקות רפואיות, אולם נאסר עליו ליצור קשר עם מי מהמעורבים בפרשה למשך 90 יום ולהיכנס למשרדי יד שרה והעירייה למשך 40 יום. כמו כן אסור על ראש העיר לשעבר, החשוד במעורבות בפרשת "הולילנד", לעזוב את הארץ ועליו להפקיד דרכונו למשך 180 יום.

ההסכם על שחרורו של לופוליאנסקי התקבל בין המשטרה לבין פרקליטו, עורך הדין יאיר גולן. עו"ד גולן אמר לוואלה! חדשות כי הוא "שמח שלופוליאנסקי ישוחרר, לאחר שלדבריו ישב מספר ימים במעצר ללא צורך".

עוד החליט בית משפט השלום בראשון לציון כי גם אליהו חסון ישוחרר היום למעצר בית. פרקליטיו של חסון ביקשו הארכה של 48 ימים על מנת להשיג את הכסף הדרוש לערבותו, כ-100 אלף שקל. כמו כן נאסר על חסון ליצור קשר עם איש מלבד עורכי דינו למשך 90 יום וכי יש עליו להפקיד דרכונו במשטרה. חסון קיבל ארכה עד ה-21 לחודש למען השגת הכסף לערבות.

"קצה הקרחון"

בשעות הערב התייחס השר לביטחון פנים יצחק אהרונוביץ' לחשיפת הפרשה. בטקס הענקת דרגות ומינויים אמר אהרונוביץ', כי "לצערי, פרשות מסוג זה הם רק קצה הקרחון בתחלואי המדינה ובגודל נגיף השחיתות".

אהרונוביץ' אמר עוד כי "פרשות מסוג זה מאירות זרקור בפני האומה ואזרחיה. לא ניתן לטמון את ראשינו בחול, לא ניתן להתעלם, בלתי אפשרי לא לצעוק צעקה גדולה".

אהרונוביץ' התייחס גם לסיקור התקשורתי של הפרשה. לדבריו, "לא פעם אמרתי שתפקיד התקשורת במאבק בפשיעה הוא גדול, וכאשר חשבתי שישנה האדרה תקשורתית של פושעים, הביקורת נאמרה בפירוש. בפרשה זאת נראה כי התקשורת מסקרת, לא רק את המקרה עצמו, אשר חשוד כמצחין מסירחון השחיתות, אלא גם מבליטה את עשייתם האדירה של חוקרי משטרת ישראל אשר פעלו, ללא מורא וללא משוא פנים".

עדכון ראשון: 16:39

  • עוד באותו נושא:
  • הולילנד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully