וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשורה למשתזפים: אבחון חדיש לסרטן העור

אריאל נוי

18.4.2010 / 17:13

מרפאה חדישה שתסייע לאבחון סרטן העור ב-90% הצלחה נפתחה בבית החולים איכילוב בתל אביב. ביה"ח מציע בדיקה בלתי פולשנית, שמאפשרת להימנע מכריתה מיותרת של נגעים שפירים

במקביל לעונת הרחצה שנפתחה השבוע, הוצגה היום (ראשון) מרפאה חדשה לגילוי מוקדם של סרטן העור בבית החולים איכילוב בתל אביב. במרפאה ציוד חדיש כגון ה"דרמטוסקופ" המאפשר לאבחן את סרטן העור מלנומה ב-90% הצלחה.

אותו "דרמטוסקופ" חדיש שמציעה המרפאה החדישה הוא למעשה מיקרוסקופ אופטי המאפשר לראות בבירור את שכבות העור, ובכך מעלה באופן ניכר את האבחון של הסרטן הקטלני. החידוש הטכנולוגי מעלה באופן משמעותי את רגישות אבחנת סרטן העור - המלנומה מ-60%, ל-90% בבדיקה דרמטוסקופית על ידי רופא מנוסה.

כאמור, בדיקות ב"דרמטוסקופ" מהדור החדש מתבצעות במרפאה לגילוי מוקדם של סרטן העור, שנפתחה באחרונה במרכז הרפואי תל-אביב (איכילוב), בניהולה של ד"ר הלנה מרטינז, רופאת עור בכירה ומומחית בדרמטוסקופיה.

בשנים האחרונות חלה עלייה במודעות האוכלוסייה לבדיקה עצמית של הגוף ושל העור בפרט. אוכלוסיית מדינת ישראל נמצאת בחלקה הגדול בסיכון לחלות במלנומה, סרטן העור הקטלני ביותר. לפי נתוני משרד הבריאות ישראל ממוקמת במקום השני בעולם, אחרי אוסטרליה, בשכיחות מלנומה. הדבר נובע מאוכלוסייה שהינה ברובה בהירת עור וחיה באזור גיאוגרפי שטוף שמש.

רק גילוי מוקדם יציל חיים

לפני שאתם הולכים להיצלות בחופי הים או בבריכות, כדאי לדעת שסרטן העור מסוג המלנומה קטלני ביותר ורק גילוי מוקדם של המחלה מאפשר להציל חיים. האוכלוסיות המצויות בסיכון גבוה לפתח סרטן עור מסוג מלנומה הן מטופלים שחלו בעבר במלנומה, בעלי קרובי משפחה מדרגה ראשונה שאובחנו כסובלים ממלנומה, אנשים עם ריבוי שומות, ריבוי נמשים, מטופלים אשר בילדותם נכוו מהשמש, ובהירי עור, שיער ועיניים.

איך לבדוק שהעור שלכם לא מסכן חיים? לדברי ד"ר הלנה מרטינז, מנהלת המרפאה לגילוי מוקדם של סרטן העור במרכז הרפואי תל-אביב, בארבעה כללים פשוטים שהקו המנחה בהם הוא שכל נגע עורי מסכן חיים מחייב בדיקת רופא.

ראשית יש לבדוק האם הנגע בעור גדל משתנה בגודלו, צורתו או צבעו במהלך הזמן. הדבר השני שיש לבדוק הוא כל נגע עורי המדמם בקלות וכל פצע שאינו מתרפא תוך 4 שבועות. כלל שלישי נוגע לכל נגע עורי בעל קוטר הגדול מ- 5 מ"מ, בעל צבע לא אחיד, צורה לא סימטרית וגבולות לא סדירים. והכלל האחרון מתייחס לבעלי שומות ונמשים מרובים, כאשר קיים נגע כהה או שונה בצורתו או בגודלו מן האחרים.

סוגים נוספים של סרטן העור הנפוצים בארץ, עקב שילוב של אוכלוסייה בהירת עור המתגוררת במדינת שטופת שמש, הם: סרטן עור ממקור תאי הקשקש (squamous cell carcinoma) וסרטן ממקור תאי הבסיס (basal cell carcinoma).

לבדיקה בטכנולוגיה החדישה ב"דרמטוסקופ" יתרונות, שכן מדובר בצורת מעקב בלתי פולשנית שמאפשרת להימנע מכריתה מיותרת של נגעים שפירים שברוב המקרים משאירה צלקת. הבדיקות המתבצעות במרפאה על ידי ד"ר מרטינז הן מיפוי שומות ממוחשב כלל גופי ומעקב שומות ממוחשב כמו גם בדיקה לגילוי מוקדם של סרטני עור שאינם מלנומה.

  • עוד באותו נושא:
  • סרטן העור

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully