וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תשעה סוסים חולצו מהתעללות קשה באילת

רמי שני

18.4.2010 / 12:49

בעקבות תלונות שכנים על מצבם הקשה של הסוסים המוחזקים בחווה באילת, נערכה פשיטה של משרד החקלאות ומשטרת ישראל. הסוסים נמצאו עם פציעות ובמצב של רזון קיצוני

במהלך פשיטה של צוות מיוחד של משרד החקלאות, בשיתוף עם משטרת ישראל ומכבי אש, על חוות סוסים באילת, שנערכה בסוף השבוע, נתפסו בה תשעה סוסים שהוחזקו בתנאים גרועים במיוחד. הסוסים הוחזקו באורוות מוזנחות ורעועות, בהן ברזלים בולטים שגרמו לסוסים לפציעות קשות מאוד. במקום לא נמצאו כלי מים ואוכל. הסוסים נמצאו במצב רזון קיצוני.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
הסוסים הוחזקו באורוות מוזנחות ורעועות, בהן ברזלים בולטים שגרמו לסוסים לפציעות קשות מאוד/מערכת וואלה, צילום מסך

הפשיטה בוצעה בעקבות תלונות תושבים על מצבם הקשה של הסוסים המוחזקים בחווה. בתלונות נמסר כי הסוסים חווים התעללות קשה, מוחזקים בתנאים גרועים ולא מטופלים כלל. לאור התלונות ערכה יחידת הפיצו"ח (פיקוח צומח וחי) של משרד החקלאות ביקורת במקום. במהלך הביקורת הורה הצוות הבודק לבעלת הסוסים לבצע שינויים ותיקונים במבנה האורוות, לדאוג לטיפול בפצעי בעלי החיים באמצעות רופא וטרינר ולדאוג למזון המתאים לגידול סוסים ולשתייה.

לאחר כשבועיים התקבלו דיווחים כי המצב החמור בו מוחזקים הסוסים נמשך על אף ביצוע הביקורת, וכי בעלת חוות הסוסים לא פעלה בהתאם להנחיות שקיבלה. עקב כך הוחלט לפנות את הסוסים מהחווה ולהעבירם לשיקום. בעלת הסוסים החלה להשתולל וניסתה להצית את מרחב החווה באמצעות נפט, כשסביבה שלושה בלוני גז לבישול. מאחר שהיה ידוע כי היא פעלה באופן דומה בעבר, בעת ניסיונות לחילוץ בעלי חיים מרשותה, הפינוי בוצע בנוכחות ניידת כיבוי אש ואמבולנס.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
אין תמונה/מערכת וואלה, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully